Bozoma Saint John on Uberi uus brändijuht ning ühtlasi üks väheseid mustanahalisi naisi, kes Silicon Valleys nõnda kõrgel positsioonil on.
- Bozoma Saint John Foto: Instagram
Välismeedia kirjutab Saint Johnist kui Uberi päästjast. Naine on end aastatega üles töötanud ning rõhutab intervjuudes, et kõik, mis tal on, on ta ise raske tööga välja teeninud. 40aastane Saint John tõdes väljaandele Glamour antud intervjuus: “Ma olen oma elus palju tööd teinud. Keegi pole mulle midagi andnud. See maja on selle kõige tõestuseks. See kuulub mulle ja mu tütrele Laelile, mistõttu ma võin selle teha nii naiselikuks ja uhkeks, kui ma tahan.”
Kõrge lennuga
Kui Saint John oli 5aastane, oli tema pere sunnitud Ghana riigipöörde tõttu kodumaalt lahkuma. Perekond taotles poliitilist varjupaika USAs ning saades positiivse vastuse, asus kogu pere Ühendriikidesse elama.
Saint John oli lapsena võimekas ning huvitatud popkultuurist. Pärast ülikooli lõpetamist asus ta tööle reklaamiagentuuris ning jõudis üsna kiiresti välja superstaarideni. Nii oli just Saint John üks võtmeisikuid, kui Pepsi ning laulja Beyonce sõlmisid 50 miljoni dollari suuruse sponsorlepingu.
Kuigi karjääris tegi Saint John suuri edasiminekuid, sattus samale aastale ka tragöödia – tema abikaasa suri. Naine tundis, et vajab oma elus muutust ning vahetas töökohta, asudes kõlareid ning kõrvaklappe tootvas Beatsis. Viimase ostis Apple aga ära ning pakkus ühtlasi Saint Johnile võimalust ettevõttega liituda. Saint Johnist sai Apple Musici ning iTunesi globaalse turundusosakonna juht. Nüüd on naine jõudnud Uberi etteotsa ning asjaosalised usuvad, et tal on kanda üliraske koorem.
“Ma olen hea”
Saint Johnist ning tema võimalikust rollist Uberis on kirjutanud ka New York Times, millele naine andis ka üsna pika intervjuu.
Uberi puhul on lisaks sellele, et tegu on jagamismajanduse ühe lipulaevaga, räägitud paraku ka ettevõtte negatiivsetest külgedest. Selle töökultuur on väga vilets, ei puudu ka töötajate ahistamine.
Huffington. Naistel oli omavahel suheldes hea klapp ning Huffington oli Saint Johni võimetes kindel. “Ja ta on osav sotsiaalmeedias,” lisas ta New York Timesile.
Maikuus said Uberi toonane juht Travis Kalanick ning Saint John kokku Los Angeleses Huffingtonile kuuluvas majas. Nad vestlesid kaheksa tundi ning arutasid, mida naine võiks Uberi heaks ära teha, kui ta otsustaks seal tööle hakata.
Seetõttu on põhjendatud küsimus, kas Uber pole ehk liiga kalkuleeriv olnud, kui võtab oma brändi juhtima afroameeriklannast üksikema? “Ma tean, et ma suudan seda tööd hästi teha. Ma olen kvalifitseeritud ning ma suudan olla hea oma töös,” tõrjub Saint John kriitikat. “Olles mustanahaline ning lihtsalt olemas, suudan ma juba üksnes sellega vajaliku muutuse kaasa tuua,” jätkas ta.
Uberi juhi parem käsi
Mõne aja eest lahkus Uberi eesotsast Travis Kalanick, keda investorid süüdistasid selles, et too pole suutnud parendada töötingimusi ning -keskkonda.
Saint Johni võimaliku kandidatuuri ettevõtte tähtsate ninade hulka käis välja väljaande Huffington Post ning Uberi nõukogu liige Arianna
Otsingud Uberi juhile veel käivad. Küll aga on kindel, et Uberi uue juhi paremaks käeks saab Saint John, keda tema kunagine tööandja Spike Lee on kutsunud suisa jumala kingituseks. “Ta astus sisse ja sai selle töö. Ma teadsin kohe, et ta hakkab suuri tegusid tegema,” meenutas ta New York Timesile.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.