Singapuris suurt investeerimiskonverentsi korraldav Mikk Talpsepp otsustas rassistlike sõnavõttudega esinenud ühe plaanitud peaesineja Marc Faberi siiski konverentsilt kõrvale jätta.
„Et meie seisukoht selgeks teha: oleme otsustanud Marc Faberist esinejana loobuda,“ ütles Talpsepp Bloombergile. Ta lisas, et konverentsikorraldajad lisavad enda lepingusse punkti, mis teeb lihtsamaks sobimatutu või rassistliku jutuga esinejatest loobumise.
Rassismiskandaal algas Faberi tuntud uudiskirjast Gloom, Boom & Doom. USAs käib parajasti arutelu selle üle, kas lõunariikides levinud ausambad kodusõjas lüüa saanud orjanduse eest võidelnud konföderatsiooni sõduritele tuleks maha võtta või mitte. Tuntud investor leidis, et need peaksid alles jääma.
„Tänu jumalale, et valged inimesed Ameerika asustasid, mitte mustad. Muidu näeks USA välja nagu Zimbabwe, mille moodi ta niikuinii üks päev välja nägema võib hakata, aga vähemalt sai Ameerika valge enamuse all nautida 200 aastat majanduslikus ja poliitilises päikeses,“ kirjutas Faber uudiskirjas.
Sõnavõtu tõttu löödi ta minema kolme firma juurest – tal tuli jätta varahaldusfirma Sprott ning kaevandusfirmade Novagold Resources ja Ivanhoe Mines nõukogud. Tuntud investor on varem tihti esinenud ka televisioonis, ent telekanali CNBC esindaja kinnitas Bloombergile, et Faberit enam külla ei kutsuta.
Faber ise ütles Bloombergile läkitatud kirjas, et kui ajalooliste faktide esitamine teeb temast rassisti, siis ju on ta tõesti rassist. „Jaapanlasi mõisteti aastaid hukka, kuna nad eitasid Nankingi veresauna,“ lisas ta. Jääb arusaamatuks, mida investor sellega silmas pidas – Encyclopedia Britannica andmetel tappis Jaapani keisririigi sõjavägi Nankingis 1930ndate aastate lõpus sadu tuhandeid inimesi.
Veel eelmise nädala keskel ütles Talpsepp Bloombergile saadetud kirjalikus kommentaaris, et Faberi öeldut võib küll rassistlikuks pidada, ent kõrvale ei saa jätta tuntud investori elutööd, kogemust ja teadmisi.
„Aktsiaturgudel pole üldse rassismi, kuna kõik tehingud on anonüümsed. Sa ei tea kunagi, kellega tehinguid teed. Mõnikord kaupled sa arvuti vastu, mõnikord valgete, mustanahaliste või Aasia päritolu inimeste vastu. See ei loe. Olulised on teadmised,“ lisas Talpsepp.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.