Kasvav tarbijakindlus andis hoogu ka Euroopa automüügile, mis saavutas eelmisel aastal viimase kümnendi kõrgeima taseme, kirjutab Reuters.
- Sellelt aastalt oodatakse tagasihoidlikku automüüki Foto: EPA
2017. aastal registreeriti 15,6 miljonit uut sõidukit, mis on 3,3protsendine tõus võrreldes üle-eelmise aastaga. Detsembri müük langes aasta varasemaga võrreldes 4,8 protsenti, 1,14 miljoni peale, põhjuseks lisapuhkusepäevad pühadeperioodil.
Sel aastal prognoositakse müüginumbrite kahanemist. Renault prognoosib protsendist kasvu. Müüki hoiab tagasi Suurbritannia kehv nõudlus, mille põhjuseks peetakse ebakindlust seoses Brexitiga, samuti on sealsetel tarbijatel kõhklusi diislitehnoloogia suhtes.
Euroopa kümnest autotootjast kasvas enim Toyota 12 protsendiga, Renault müük kasvas 6,7 protsenti (sellele aitas kaasa Dacia 12protsendine kasv).
Euroopa suurima autotootja Volkswagen AG müüginumbrid kasvasid 2,1 protsenti. Saksa autotootja globaalne müük kasvas 4,3 protsenti.
Daimler AG Mercedes-Benzi müük tõusis 6,4 protsenti, tõusu vedasid maasturid ning uus E-klassi sedaan. BMW AG müük jäi konkurendile alla, tõusuks jäi vaid 0,5 protsenti.
Raport kajastab Euroopa riikide infot, välja arvatud Malta, Šveits, Norra ja Island.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.