Rootsi rõivamüüja H&Mi käibekasv jäi möödunud aastal ootustele alla ning puhaskasum langes 13 protsenti, 16 miljardi Rootsi kroonini (1,6 miljardit eurot).
„2017. aasta tulemused on vastandlikud, mõnel alal paremad kui mujal. Käibe 3protsendiline kasv oli selgelt alla ootusi. Neljandas kvartalis langes käive kohalikus valuutas arvestatuna 2 protsenti,“ kommenteeris ettevõtte tegevjuht Karl-Johan Persson börsiteate vahendusel.
Perssoni sõnul läheb veebimüük ja uuemate rõivabrändide käive ülesmäge, kuid probleeme on poodides toimuva müügi ja neid külastavate inimeste arvu vähenemisega. Samuti näeb ta vajadust parandada eri brändide koosmõju müügisortimendis.
Kontserni netokäive oli möödunud aastal 200 miljardit Rootsi krooni, puhaskasum 16 miljardit krooni ehk 9,78 Rootsi krooni aktsia kohta. Kahanemist näitas käive nii suurima osakaaluga riigis Saksamaal kui ka Prantsusmaal. Paremini käis ettevõtte käsi USAs ja Suurbritannias. Üks suuremaid laienemisi – ühtekokku 62 poodi – toimus Hiinas, kus käive ulatus 11 miljardi kroonini.
Eestis tõusis H&M poodide käive novembri lõpus lõppenud majandusaastal 419 miljoni Rootsi krooni ehk pea 43 miljoni euroni. Eurodes arvestatuna kasvas käive 9 protsenti. Poode oli Eestis 10, millest uusi kaks.
Ettevõte avas möödunud aastal 479 poodi ning sulges 91. Sel aastal plaanib H&M avada 390 uut poodi, seda peamiselt kasvavatel turgudel. Sulgemisele läheb 170 poodi. See tähendab, et lisanduvate poodide arv kahaneb tänavu märgatavalt.
Pikaajalist sihti saavutada 10-15protsendiline käibekasv tänavu oodata ei ole.
Kontsernis töötas mullu 123 000 inimest.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.