Ekspress Grupp teatas, et edaspidi hakkab ASile Ajakirjade Kirjastus kuuluvate kuukirjade ja Kroonika väljaandmise eest vastutama Ekspress Meedia.

- Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu Foto: Andras Kralla
Ekspress Grupp ja Suits Meedia sõlmisid lepingu, millega korraldavad ümber ASi Ajakirjade Kirjastus tegevuse. Muutuse järel hakkab Ajakirjade Kirjastusele kuuluvat kuut kuukirja ja nädalakirja Kroonika välja andma Ekspress Meedia ning kirjastuse ülejäänud väljaanded liituvad SL Õhtulehega.
Tehingu kohaselt võtab Ekspress Grupi tütarettevõte Ekspress Meedia üle Ajakirjade Kirjastusele kuuluvate kuukirjade (Eesti Naine, Anne ja Stiil, Pere ja Kodu, Oma Maitse, Tervis Pluss ja Jana) ning nädalakirja Kroonika väljaandmise.
AS Ajakirjade Kirjastus koos ülejäänud väljaannetega liidetakse ASiga SL Õhtuleht ja firmad jätkavad ühinemise järel nime all AS Õhtuleht Kirjastus. Liitumine viiakse lõpule 2018. aasta jooksul. Tehingu peab kinnitama konkurentsiamet.
Seni jätkab Ajakirjade Kirjastus tegevust eraldiseisvalt. Uue ühinenud ettevõtte AS Õhtuleht Kirjastus omanike struktuur ei muutu. See jääb endiselt kuuluma 50 protsendi ulatuses Ekspress Grupile ja 50 protsendi ulatuses Suits Meediale.
„Ümberkorraldused tehakse ajakirjade parimat tulevikku silmas pidades. Muudatuse peamine eesmärk on leida Ajakirjade Kirjastuse paberväljaannete sisule parem veebiväljund, integreerides need senisest rohkem ettevõtte omanike Ekspress Grupi ja Suits Meedia tugevate veebiplatvormidega,“ kirjutas ettevõte börsiteates.
„Aastal 2018 ei ole mõistlik alustada panustamist uue suure veebikeskuse ülesehitamisse, vaid tuleb leida sünergiat olemasolevate platvormidega ehk Delfi ja Õhtulehega. Ühtegi praegu väljaantavat ajakirja ei ole plaanis sulgeda. Ajakirjade tellijate jaoks jäävad kõik tellimused praegusel kujul kehtima.“
Ekspress Grupi 2016. aasta konsolideeritud käive koos ühisettevõtete 50protsendilise käibe osaga oli ligi 63 miljonit eurot. Ekspress Grupi 100 protsendilisse omandusse tulevate ajakirjade müügitulu hakkab pärast tehingu toimumist kajastuma täies ulatuses kontserni müügituludes ja selle muutuse mõju saab olema ca 2 miljonit eurot aastas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.