• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 23.05.18, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seppo Saario: Tallink astub tihedasse konkurentsi

Soome staarinvestor ja autor Seppo Saario usub, et Tallinkil oleks Soome börsil topeltnoteerimise puhul lennuvõimet küll – aga konkurents investorite tähelepanu nimel on väga tihe.
Legendaarne Soome börsihai Seppo Saario.
  • Legendaarne Soome börsihai Seppo Saario. Foto: Andras Kralla
Järgneb Seppo Saario kommentaar.
Tallink oleks selle sammu juba kümme aastat tagasi ära tegema pidanud. Nüüd on aktsiaturud tugevad ja Helsingi börsil noteeritakse peaaegu iga nädal uus ettevõte. Konkurents on karm, aga Tallink võib palju soome investoreid leida, sest igaüks teab seda ettevõtet ning enamik inimesi on Tallinkiga reisinud. Nii et üldjoontes on tegu meie jaoks hea uudisega.
Kuid on ka probleeme: praamiturg Soome ja Eesti vahel kasvab aeglaselt. Eesti kõrgem alkoholiaktsiis tähendab, et Soome õlleostjate arv järk-järgult kahaneb. Soomes alkoholitarbimine ei kasva.
Tallinki peamine konkurent Läänemerel on Viking Line. Selle müüginumbrid ei kasva. See oli 500 miljonit eurot (pluss-miinus 10%) aastatel 2008-2018. Kasumlikkus on võrreldes varasemate aastatega kahanenud. Aastal 2001 maksis Viking Line dividendiks 1,5 eurot aktsia kohta. Alates 2017. aastast oli see number 0,2 eurot. Aktsiate arv on kõikide nende aastate jooksul püsinud muutumatuna, 10,8 miljoni juures. Viking Line'il on mõningane positiivne rahavoog, nii et see saab osta uue laeva võib-olla korra kümne aasta jooksul. Kapitalistruktuur on hea. Palju võlgu tal ei ole.
Kui Tallink suudab näidata kasumlikku kasvu müüginumbrites, siis võib ettevõte huvitav olla. Kuid praegu on meil börsil lihtsalt väga palju tõelisi kasvuettevõtteid, mis väikeinvestorite tähelepanu omale tõmbavad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele