USA presidendi Donald Trumpi administratsioon kaalub uusi tariife, seekord autodele ja autoosadele, kirjutab Wall Street Journal.
- Tehasetöölisd Toyotasid komplekteerimas Foto: Scanpix
Kolmapäeval teatas Trump Twitteris: „Meie tublidele autotööstuse töölistele on tulemas tähtsad uudised. Te olete olete kümnendeid oma töökohti teistele riikidele kaotanud, te olete oodanud liiga kaua!“
Teate järel kukkusid eile suurimate autotootjate, nagu Volkswagen AG, Toyota Motor Corp., BMW AG ning Daimleri aktsiad.
Trumpi plaan lisab veelgi pingeid USA lähimate liitlaste Jaapani, Lõuna-Korea ning Saksamaa vahele, kel on kõigil suur autode ekspordi osakaal.
„Kui tariif jõusse läheb, paneks see kaubandusele laiad piirangud ning tooks turgudele segaduse. Väga kahetsusväärne,“ kommenteeris Jaapani kaubandusminister Hiroshige Seko.
Otsus lööks eriti valusalt Saksamaad, keda Trump on korduvalt autode ekspordi, Venemaalt gaasi ostmise ning kaitseväekulutuste pärast kritiseerinud.
Vastupidiselt USAle teatas Hiina sel nädalal, et langetab 1. juulist autode imporditariife. Autode puhul langevad need varasema 25% pealt 15% peale ning autodetailide import 6% peale - see oli varem 8-25%.
Kuid arvestades USA turu tähtsust Jaapani ja Lõuna-Korea autotootjatele, on turu reaktsioon olnud võrdlemisi vaoshoitud. Selle põhjusena võib olla asjaolu, et mitmed Aasia autotootjad juba toodavad suurtes kogustes autosid USAs. Teiseks on turg skeptiline selle suhtes, et Trump enda sõnad tegudeni viib.
Seotud lood
Hiina presidendil Xi Jinpingil oli omajagu ütlemist USA ja Hiina vaheliste kaubandusuhete kohta, vahendab Wall Street Journal.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.