Ekspress Grupi täna peale turu sulgemist avaldatud teise kvartali tulemustest selgub, et teise kvartali EBITDA kasum langes aastaga 23%, mis tähendas, et esimese poolaasta EBITDA kasum oli viimase viie aasta madalaim.

- Mari-Liis Rüütsalu Foto: Andras Kralla
Kuigi Ekspress Grupi esimese poolaasta müügikäive tõusis aastaga 9%, jõudes 34 miljoni euroni, siis kulumi-, intresside- ja maksude-eelse kasumi suure languse põhjuseks nimetab ettevõte trükiteenuste mitteootuspärast tulemust, kojukande ettevõtte rasket olukorda ning ühekordseid reorganiseerimisega seotud kulusid.
Ekspress Grupi teise kvartali müügitulu tõusis aastaga 8% 17,7 miljoni euroni, kuid ärikasum langes 39% ning puhaskasum 27% 0,9 miljoni euroni. Kuna käesoleva aasta esimene kvartal oli kahjumis, siis esimese poolaasta puhaskasum langes aastaga 60% ning tuli 0,65 miljonit eurot.
Ettevõte nimetab börsiteates, et „teises kvartalis oli üheks olulisemaks teemaks Eestis ühisettevõtte Ajakirjade Kirjastus restruktureerimine, mille tulemusena ühendati 1.juunist alates Eesti suurima ajakirjade kirjastaja üks osa tegevusest Grupi tütarettevõttega Ekspress Meedia ja teine ühisettevõttega SLÕhtuleht, mis pärast ühendamist kannab nime Õhtuleht Kirjastus.“
„Reklaamivõrgustiku ja sihtrühmapõhiste reklaamimüügilahenduste pakkuja Adnet enamusosaluse ostmine eelmise aasta novembris on kasvatanud koos Delfidega oluliselt kontserni online tulusid ja osakaalu kogukäibes. Kontserni digitaalsete tulude osakaal on I poolaasta lõpuks kasvanud juba 37%-ni kogukäibest. Eriti tugevat kasvu näitab Delfi Leedu,“ lisab Ekspress Grupp.
Ekspress Grupi sõnul on kõige keerulisem jätkuvalt kontserni trükikojal, mis on langevatest tiraažidest tulenevalt tugeva hinnasurve all. Tuuakse välja, et trükiteenuse müügi kasvatamine Euroopa suunal võtab oodatust kauem. Samuti mõjutavad langevad tiraažid ja tööjõukulude suurenemine oluliselt Ekspress Grupi kojukandefirma tulemust.“
Tuleviku osas on ettevõte optimistlik: „Teiselt poolaastalt ootame trükiteenuste segmendi elavnemist. Meediaettevõtete kasv on prognoositud mõõdukas ning endise Ajakirjade Kirjastuse reorganiseerimine käib hoogsalt edasi – tulemuseks ootame senisest tugevamaid tooteid, millel on ka digimaailmas tulevik.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.