Euroopa luksusautode tootjad peavad Hiina nõudluse langusega toime tulema ning India investorid on samuti kaotajateks, kirjutab Bloomberg.

- BMW toodab suure osa autodest USAs, mille ekspordile Hiinasse kehtivad tariifid. Foto: EPA
Jaguar Land Rover teatas esmaspäeva õhtul, et sulgeb oktoobris kaheks nädalaks tootmise Suurbritannias asuvas Solihulli tehases. Põhjuseks Hiina nõudluse vähenemine. Ettevõtte emafirma Tata Motorsi aktsia kukkus Mumbai börsil 13 protsenti. Ettevõte kaotas turuväärtusest 1,2 miljardit dollarit.
Briti luksusautode tootjate sõnul langes Hiina nõudlus eelmisel kuul 46 protsenti. Süüdlaseks võib pidada imporditariifide muutumist ja kaubandussõda. Maailma suurimad luksusautode tootjad – BMW AG ja Daimler AG – on andnud samadel põhjustel kasumihoiatused. Hiina tarbijad ei taha sellises keskkonnas luksusautosid osta.
Tata Motorsi aktsia 13protsendiline langus oli viimase üheksa aasta suurim. Ühtlasi on aktsia jõudnud madalaima tasemeni alates 2012. aasta jaanuarist.
Hiina automüük on ka teiste tootjate jaoks vähenenud. Õli on tulle lisanud majanduskasvu aeglustumine, jüaani odavnemine ning aktsiaturgude langus. Juba praegu peavad autotootjad toime tulema mitmete väljakutsetega, üks neist on elektriautodele üleminek.
Kõrgemad tariifid mõjutavad väga palju BMW-d, sest ettevõte ekspordib oma sportmaastureid USA tehasest Hiinasse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.