Kümme aastat pärast esimese auto tootmist on Tesla võidelnud ennast "tootmispõrgust" välja ja trügib täie enesekindlusega maailma suurimate autotootjate mängumaale, kirjutab Bloomberg.
- Tesla Model 3 on Ameerika Ühendriikides tõusnud sedaanide müügi edetabelis neljandale kohale. Foto: AFP/Scanpix
Elektriautode müügis on Tesla juba niigi liider oma 18,6% turuosaga teiste suuremate tootjate seas nagu BAIC, Nissan, BYD ja Chevy, kes müüvad peamiselt Hiina turul, kuid sellest jääb firma ambitsioonidele väheks. 2019. aasta alguseks on Tesla igal nädalal välja andnud rohkem kui 4700 Model 3. Peale oma eksistentsiaalse ebakindluse aasta seljataha jätmist on firma praeguseks üks maailma kõige väärtuslikumaid autoettevõtteid, mille varude väärtus on suurem kui Fordil, General Motorsil või BMW-l. See võib aidata ettevõttel vähendada oma võlakohustusi ja piirata tulevasi laenukulusid.
Teslast saab lõpuks "tõeline autoettevõte"
Tesla müüs 2018. aastal peaaegu sama palju autosid kui kõik varasemad aastad kokku. Tesla Model 3 on Ameerika Ühendriikide sedaanide müügi TOP 10s roninud austusväärsele 4. kohale, edestades selliseid autosid nagu Hyundai Elantra, Nissan Sentra, Ford Fusion jt.
Mida rohkem autosid välja voolab, seda rohkem voolab raha sisse. Model 3 annab nüüd rohkem tulu kui ükski teine sedaan USAs ja Tesla rahavood on muutunud umbes 1,7 miljardi dollari põletamisest 2018. aasta esimesel poolel kuni 774 miljoni dollarise rahavoo genereerimisele kolmandas kvartalis. Neljanda kvartali ja kogu aasta tulemusi on oodata veebruaris.
2018. aasta viimastel nädalatel müüs Tesla oma 500 000. auto – selle verstaposti saavutamiseks kulus 10 aastat. Järgmise poole miljoni auto tootmine võtab aega umbes 15 kuud, kui ettevõte säilitab oma praeguse tempo. Turuväärtuselt on Tesla jõudnud maailma TOP autotootjate hulgas 4. kohale Toyota, Volkswageni ja Daimleri järel.
Tesla aktsia hind on 2018. aastal pakkunud investoritele ja kauplejatele sõitu ameerika mägedel.
2018. aasta alguses maksis Tesla aktsia 320 dollarit. Aasta jooksul kõikus see korduvalt 258 ja 365 vahel. Praegu kaupleb aktsia 342 dollaril. Juhul kui Elon Muskil oleks olnud tõsi taga oma suvises Twitteri-postituses, milles lubas firma börsilt ära viia 420 dollariga aktsia kohta, oleksid investorid saanud rõõmustada kenakese kasumi üle.
Kõik Bloombergi küsitletud analüütikud ennustavad, et Tesla teenib neljandas kvartalis kasumit, mille keskmine hinnang on GAAPi (raamatupidamisstandardite – toim) alusel 206 miljonit dollarit. Kuid Bloombergi küsitletud 37 analüütikust vaid 13 soovitavad osta aktsiaid, kuna aastal 2019 on kasvanud konkurents elektriautode tootmises, vähenenud USA valitsuse maksusoodustus elektriauto ostule ning samuti on Tesla alandanud maksusoodustuse kompenseerimiseks kõikide autode hindu 2000 dollari võrra. Kuidas see kõik mõjub automüügile, näitab alanud aasta.
Seotud lood
Tesla tarnis neljandas kvartalis oodatust vähem autosid, vahendab CNBC.
Tesla juht Elon Musk on tänavu meediapildis olnud sageli päris kummalise käitumisega ning astunud mitmel korral ämbrisse.
CNN kirjutab, et mitmed autotootjad on uuel aastal välja tulemas luksusklassi kuuluvate elektriautodega.
Nii Morgan Stanley kui ka Goldman Sachs avaldasid sellel nädalal Tesla kohta analüüsi – mõlema investeerimispanga analüütikud usuvad, et elektriautode tootja aktsia odavneb tublisti.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?