Puuviljaveinide valmistaja Linda Nektari 2018. aasta müügitulu oli 2,18 miljonit eurot ja see vähenes võrreldes 2017. aasta sama ajaga üle 11 protsendi.
- Võrumaa joogitootja Linda Nektar tuli First Northi alternatiivturule 2015.aastal. Foto: Andres Haabu
Eesti turu langes esimest korda alla 50%, ulatudes 41 protsendini. Müügitulu suurim absoluutne kasv oli Lätis, ulatudes 37 protsendini.
Aruandeaasta kahjum oli 76 537 eurot, aasta varem oli ettevõte 85 402 euroga kasumis. „Eesti aktsiisimäärad ja nende mõjud mängivad endiselt olulist rolli, mistõttu peab juhtkond tulemust realistlikuks. Juba 2017. aaasta aastaaruandes esile toodud aktsiisimõjutuste jätkumist kinnitab ka Eesti Õlletootjate Liit, kelle andmetel suurenes 2018. aastal long-drink`ide ja siidrite müük Läti-Eesti piiril 120% võrreldes 2017. Aastaga,“ teatab ettevõte börsile.
Ettevõte jätkab tööd olemasoleva kliendibaasi mitmekesistamiseks väljapoole olemasolevat geograafilist piirkonda, uurides samal ajal koostöövõimalusi aroomitehnoloogia alal. Kõik see nõuab märkimisväärselt aega. Koostöö strateegilise partneriga Symrise AG jätkub.
Euroopa joogitootjad ootavad hetkel ka täiendavat selgust alkohoolsete jookide klassifitseerimise põhimõtteliste suuniste kohta Euroopa Komisjoni poolt. Seda silmas pidades on 2019. aasta müügitulu prognoos 2,2 miljonit eurot (sarnane eelmise aastaga).
Linda Nektar teatab, et on jätkanud konservatiivset laenupoliitikat ega oma laenukohustusi.
2018. aastal investeeriti põhivaradesse 197 787 eurot, oluline investeering oli tootmisprotsessis päikesepaneelide kasutuselevõtt.
2018. aastal maksis ettevõtte dividende summas 126 009 eurot.
Eelmise aasta lõpu seisuga oli ettevõttes 11 töötajat, 1 juhatuse liige ja 4 nõukogu liiget. Tööjõukulud (koos maksudega) 2018. aastal olid 322 266 eurot.
Linda Nektar toodab puuviljaveine ning kääritatud toorainet joogitööstustele.
Ettevõtte aktsia on aastaga 47 protsenti odavnenud ja maksis First Northi alternatiivturul täna 3,94 eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.