Nutitelefonist loobumine on hea otsus ning sinu produktiivsus sellest ei lange, kirjutab rahablogija Jessica Stillman portaalis Inc.com.
- Nutitelefonist võib olla vähem kasu kui kahju. Foto: Shutterstock
Paljud mõjukad inimesed, seal hulgas Bill Gates, on avaldanud muret tehnoloogiaga seotud sõltuvuste üle. Me oleme oma seadmetega nii palju seotud ning täpselt ei teata, mida see meie ajuga pikaajaliselt teeb.
Kui sa oled viimaste aastata sündmustel silma peal hoidnud, siis kindlasti oled ka nutisõltuvuse kohta lugenud. Aga on tõenäoline, et nutitelefonist sa loobunud ei ole.
Me räägime nutisõltuvusest ning tunneme selle üle muret, aga nutiseadmetest on raske loobuda. Ehk jääme kriitilisest informatsioonist ilma? Võib-olla langeb meie produktiivsus? Või mõjub see meie karjäärile hoopis kehvasti?
Kui sa selgitad sõltuvust nutiseadmetst üleval pool olevate lausete abil, siis võin välja tuua kaks nime: Warren Buffett ja Chris Pine. Mis on maailma tituleeritumal investoril ja Star Treki näitlejal ühist? Mõlemad on edukate inimeste seas, kes pole omale nutitelefoni veel ostnud.
Nad tõestavad, et edu saavutamiseks pole sul nutitelefoni vaja. Kusjuures ühe arvutiteadlase sõnul pole nutitelefoni praegusel ajal üldse vaja.
Kas nutitelefonid on enam vajalikud?
Buffetti Berkshire Hathaway on üks suurimaid Apple’i aktsionäre. See tähendab, et Buffetti arvates nutisõltuvuse ajastu niipea ei lõppe ning inimesed ei hakka klahvide või klapiga telefone ostma. Ta on tunnistanud, et tarbijate “psühholoogiline sõltuvus” oma telefonist on üks põhjusi, miks ta Apple’i osas nõnda positiivselt meelestatud on.
See, et tarbijad on telefonidest vaimustuses, muudab Apple’i heaks investeeringuks. Samas on see ka hea põhjus, miks asjad kriitiliselt üle mõelda. Kas see hind, mida sa maksad – tähelepanu hajumine ja psüühiline müra – kaaluvad üle nutitelefonide positiivsed omadused. Georgetowni arvutiteadlane ja raamatu “Digital Minimalism” autor Cal Newport väidab, et nutitelefonide kasulikkus on mõne aasta taguse ajaga võrreldes järsult vähenenud.
“Tuletame meelde nutitelefonide ajastu algust – sülearvutid olid suured ning WiFi ühendusi nappis,” kirjutas ta oma blogipostituses. “Sellises kontekstis võimalda nutitelefon saata e-maili või dokumente saata ka kontorist väljaspool, mis võimaldas produktiivsust tõsta.”
Praegusel ajal on aga nii palju kaasaskantavaid ja ühendatud seadmeid, mis pakuvad palju paremaid võimalusi nende asjade tegemiseks, kirjutas Newport.
Kui sul on tõesti internetti vaja minna, siis on sul võimalik soetada ka tahvelarvuti, interneti leiab sisuliselt igast kohvikust. Sul on võimalik neid asju kiiresti korda ajada ning sellega ei kaasne suured kulud. Sa ei pea nutitelefoniga oma rahu rikkuma – see on üks masin, mis pidevalt teeb häält ning segab sind. “See on minu isiklik eelistus. Nutitelefoni asemel eelistan tahvelarvutit ja WiFit, kasutan neid ainult siis, kui seda tegelikult vaja on. Helistamiseks kasutan klahvidega telefoni.”
Kas sa tahad uhkeldada või olla praktiline?
Kui Newportil, Buffettil ja Pine’l on õigus, siis me võime nutitelefonita oma õnnetunnet ja produktiivsust tõsta. Miks on siis sellest loobumine nõnda raske? Newport ütleb, et suurt rolli mängib ka staatuse näitamine. Meile meeldivad iPhone’d, sest nad on ilusad ja säravad ning viitavad edule.
New Yorgi ülikooli turundusprofessor Scott Galway ütleb otse välja – iPhone on kõige parem jõukuse ja võimu signaali esindaja. “iPhone ütleb vastassugupoolele, et mul on head geenid ja sa peaksid minuga paarituma.”
Sinu nutitelefon võib olla seksikas, aga seda ei ole edu saavutamiseks vaja. Tegelikult on tõenäoline, et nutitelefonide kasulikkus langeb iga aastaga aina madalamaks. Negatiivne mõju aga kasvab.
Kas on lõpuks aeg endale tunnistada, et sinu elu oleks nutitelefonita parem? Ehk peaksid Buffetti ja Pine’ga ühte paati astuma ning ostma “rumala” telefoni?
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?