Selgitades erinevust Boeingu 737 vanema mudeli ja Max 8 vahel, ütles Martin, et uuel mudelil on väiksem kütusekulu tänu paremale aerodünaamikale ja kokpitis on moodsamad lennujuhtimise instrumendid ehk rohkem automaatikat kui vanal versioonil. Boeingu uut versiooni peab ta ohutuks. "Jah, hiljuti on juhtunud kaks õnnetust, kuid nende põhjused võivad olla erinevad. Anname uurijatele aega leida need põhjused enne suure poleemika vallandumist. Ma lendaksin sellega vajadusel kas või kohe piloodi või reisijana. Õhutransport on kõige turvalisem viis reisimiseks, vaadake statistikat!" rääkis Martin.
Küsimusele, kas reisija saaks lendu broneerides kohe teada, millist tüüpi lennuk on reisiks planeeritud, vastas ta, et saab küll, kuid see ei tähenda, et lennufirma ei võiks enne lendu lennukitüüpi muuta.
Kas ameeriklased on hulljulged, teavad teistest rohkem või on mängus ärihuvid?
Kõnealuse lennukiga on lendamine on ajutiselt keelatud Euroopa Liidus, Hiinas, Indoneesia, Etioopias, Singapuris, Brasiilias, Austraalias, Lõuna-Koreas, Malaisias, Suurbritannias, Norras, Indias ja Egiptuses.
Teistsugusel seisukohal on Ameerika Ühendriigid, mis seisab vääramatult oma lennukitootja Boeingu seljataga. USA lennuregulaator FAA väljendades teisipäeval veendumust, et Boeing 737Max8 on ohutu, kuniks pole suudetud tõestada vastupidist. Ameeriklaste selline lojaalsus võib olla põhjustatud president Donald Trumpi administratsiooni tugevatest sidemetest Boeingu juhtidega ning nendevahelisest koostööst kaitsetööstuse rindel, kirjutab välismeedia. FAA teadaanne lennuki ohutusest ja lendude jätkumisest tuli peale seda, kui Trump oli teisipäeval helistanud Boeingu tegevjuhile Dennis A. Muilenbergile.
Trump on tuntud kui suur lennundushuviline, talle kuulus aastatel 1989-1992 lennufirma Trump Shuttle. Trumpi administratsiooni kaitseminister Patrick Shanahan töötas enne Pentagoni tulekut 31 aastat Boeingus. Trump on survestanud ka Ameerika liitlasi ostmaks tooteid Boeingult, mis on Ameerika suuruselt teine kaitsetööstuse lepingupartner, saades riigilt aastatel 2014-2018 kokku 104 miljardi dollari eest tellimusi.
Boeing: asi pole rahas
Lennuettevõtjad üle kogu maailma, sh Ameerika ettevõtted kritiseerivad Boeingut, et viimane pole ise oma Max seeria lennukitele lennukeeldu kehtestanud, nagu lennukitootja seda tegi Boeing 787 Dreamlineri puhul 2013 aastal. Toona pandi seisma 80 lennukit, ehk üle nelja korra vähem kui praeguse juhtumiga seotud Max seeria lennukeid. Wall Street'i analüüsifirmade Melius Research ja Jefferies hinnangute kohaselt võib kõigi 737 Max lennukite seiskamise kolmeks kuuks Boeingule maksma minna 1-5 miljardit dollarit. Finantsiliselt saab Boeing endale seda lubada, kuna ettevõtte müügitulu oli eelmisel aastal rekordilised 101 miljardit ja kasum 10,6 miljardit, kirjutas CNN.