• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,64
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,64
  • 09.04.19, 12:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uber surub end börsile läbi skandaalide rägastiku

Järgnevatel nädalatel avalikustab Uber börsile minekuks vajalikud dokumendid, milles on infot ettevõtte paljude poolikute kohtuasjade kohta, kirjutab Financial Times.
Sõidujagamisfirmal Uber on tume minevik ja palju käimasolevaid kohtuprotsesse.
  • Sõidujagamisfirmal Uber on tume minevik ja palju käimasolevaid kohtuprotsesse. Foto: Reuters/Scanpix
Uber kavatseb börsilt korjata üle 10 miljardi dollari. Ettevõte on selleks esitanud dokumendid, kus on kõige muu seas pikk nimekiri kohtuasjadest ja valitsuse uurimistest. Nimekirjas on hulk siiani lahendamata vaidlusi, mis ulatuvad tagasi endise tegevjuhi Travis Kalanicki aegadesse.
Florida Ülikooli IPOde ekspert Jay Ritter ütles, et Uberil on endise juhi ja ajaloo tõttu palju rohkem riske kui teistel börsile minejatel.
Peamine probleem on Uberi ärimudel, mis põhineb autojuhtide tööjõul, kuid neid autojuhte ettevõte tööle ei võta, pääsedes nii töötasu ja hüvitiste regulatsioonide täitmisest. Seetõttu on Uberil madalad tööjõukulud, mis on pannud valdkonna reguleerijad kogu maailmas surve alla konkurentsiolukorda muuta.
Columbia ülikooli väärtpaberiteaduse eksperdi John Coffee sõnul on suurim oht Uberile see, et need inimesed tuleb võtta töötajateks. „Väärtpaberite ja börsikomisjoni võib nõuda lisateavet või teha hoiatusi. Uber peaks ütlema, millised oleksid neile kulud järgmisel aastal, kui kõik autojuhid liigitatakse töötajaks. See number võib olla ebameeldiv."
Töösuhte klassifitseerimise vaidlusi on Uberil pooleli mitmetes riikides, kuhu soovitakse siseneda.
Hiljutine näide oli juhtum Euroopas ja paljudes riikides keelatud rakendusega UberPOP, mis lubas sõita amatööridest juhtidel. Eelmisel kuul tasus Uber Hollandis UberPOPi probleemide lahendamiseks 2,3 miljonit eurot.
Uberil on õhus veel teistsuguseid rikkumisi, näiteks seksistlik ja mürgine töökeskkond, ärisaladuste varastamine, altkäemaks ja lepingute rikkumine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 15:26
Ettevõtte ostu-müügitehingu kaalukeeleks saab üks kindel raport
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele