Boeing loodab 1. oktoobriks saada USA lennuametilt loa kahe katastroofi põhjustamise tõttu lennukeelu saanud lennuk 737 MAX 8 jälle lendama lasta.
- Boeingu aktsia hind on viimase kuu jooksul tõusnud 15%, kuid kunagisest tipust lahutab teda veel 13%. Foto: Reuters/Scanpix
USA lennuamet FAA võib sellise otsuse lähiajal teha, kuid kas teiste riikide lennuametid ka niisuguse otsusega nõustuvad, on veel kahtluse all. Kui tavaliselt järgivad teiste riikide lennuregulaatorid USA lennuameti juhiseid õhusõidukite sertifitseerimise kohta, siis seekord ei pruugi nii minna, hoiatas Boeingu tegevjuht Dennis Muilenburg kolmapäeval investoritele peetud kõnes. Praegu on lennuametitel 737 MAX 8 seeria lennuki õhkulubamise küsimuses erimeelsused, kuid Muilenbergi teeb FAA väga palju tööd selle nimel, et regulaatorid üksmeelele jõuaksid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäevaga rääkinud piloot: lendaksin sellega kas või kohe!
Iga päevaga lisandub riike, mis on keelanud kasutada hiljuti teist korda lühikese aja jooksul alla kukkunud Boeing 737 Max 8 seeria lennukit.
USA riiklik lennundusamet (Federal Aviation Administration ehk FAA) ütles kolmapäeval, et neil ei ole ajagraafikut, millal Boeingu probleemne 737 MAX võidakse jälle lennukõlblikuks kuulutada, vahendab Reuters.
Lennukite liisimisega tegelev Vene ettevõte Avia esitas hagi, et tühistada enda 737 Max lennukite tellimus ning nõuda kompensatsiooni saamata jäänud kasumi eest.
USA lennukitootja Boeing teatas teisipäeval, et tarnis maikuus 56% vähem lennukeid, võrreldes eelmise aasta sama ajaga, kuna firma populaarne lennukimudel 737 MAX on jätkuvalt lennukeelu all, vahendab Reuters.
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.