Eelmisel aastal läbis Tallinna Sadama sadamaid üle 7 miljoni reisija ja üle 18 miljoni tonni kaupa. Reisijate arv kasvas eelmisel aastal suurelt, kuid kaubavedu kuivas kokku.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm D-terminali väljaku avamisel. Foto: Andras Kralla
Aasta kokkuvõttes kasvas reisijate arv 98% ehk 3,5 miljoni reisija võrra, taastudes pandeemiast. Kaubamaht kahanes eelmise aastaga võrreldes 21% ehk 4,6 miljonit tonni. Tallinna Sadama sõnul on kaubamahu languse taga sanktsioonide rakendamine Venemaa ja Valgevene päritolu kaubale.
Sel aastal on investorid teeninud tootlust energiasektori rallist ja pead on tõstnud ka pangandus. Just nendes sektorites nähakse jätkuvalt häid võimalusi, kuid raha paigutatakse ka paljudesse teistesse sektoritesse ja varaklassidesse, selgus Äripäeva küsitlusest
Eesti riigi edu valemiks on läbipaistev ja kõiki võrdselt kohtlev asjaajamine, kokkulepped, nagu ilmsiks tulnud minevikudiilid Tallinki ja Tallinna Sadama vahel tüürivad meid vastupidises suunas, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolmandas kvartalis kasvasid tänavu nii Tallinna Sadama müügitulu kui ka kasum, üks 13% ja teine 11%. Tulemustele oli suur mõju kasvaval reisijate arvul, kaubavedu jäi aga eelmisele aastale kolmandikuga alla.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.