• OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,32
  • OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,32
  • 17.03.17, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Investor Toomas: mõni analüütik ajab kohe karvad turri

Ühe analüütiku sõnul võib Apple’i teenuste haru paari aastaga kahekordistuda ning see omab laialdast ning positiivset mõju õunafirmale.
App Store on suurim tuluallikas Apple'i teenuste ärisegmendis.
  • App Store on suurim tuluallikas Apple'i teenuste ärisegmendis. Foto: EPA
Ma positiivse mõju osas nõustun, kuid selle mõju ulatuses olen täiesti teist meelt, sest see oleks umbes sama kui Miki-Hiire koomiksist tuntud onu Roberti varasalve valada kilekotitäis sente.
RBC Capital Marketsi analüütik Amit Daryanani on oma viimases Apple’i analüüsis üllatavalt optimistlik tänu firma teenuste harule, mis tema sõnul pakub firmale tugevat taganttuult järgnevatel aastatel. Analüütik kinnitas Apple’i aktsia ostusoovitust ja tõstis hinnasihti 15 dollarit – 155 dollarile.
Ulmelised prognoosid
“Meie hinnangul võib Apple’i aktsial olla tõusupotentsiaali, kui firma jätkab vähem tsüklilise ja suurema marginaaliga teenuste käibe kasvatamist,” kirjutas Daryanani. Tema sõnul on internetiteenuste- ja tarkvaraettevõtete keskmine ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) umbes 26 (Apple’i ettevaatav P/E on 13,8). Kuigi nad ei väida, et Apple peaks samal tasemel kauplema, siis teenuste haru kasvades võiks Apple’i valuatsioon selles suunas liikuda küll.
RBC on lausa nii optimistlik, et prognoosib Apple’i teenuste haru käibe kasvamist 48–50 miljardi dollarini 2020. aastaks. Viimase nelja kvartali tulemustega võrreldes tähendaks see kolme aastaga äri kolmekordistamist, mis on leebelt öeldes veidi ulmeline. Analüütik ise ka tõdeb, et sellise numbri saavutamiseks peaks Apple viima läbi ühe suure ülevõtmise, kuid ei täpsusta, mis see olla võiks.
Uute kasutajate juurdetulek ja senistest rohkema raha väljapigistamine ei vii kuidagi 50 miljardi dollarilise käibeni, isegi kui iPhone 8ga kaasneb hiiglaslik supertsükkel, mille raames meelitatakse üle kümneid miljoneid teiste firmade kliente.
Sõltuvus iPhone'ist jääb
Kogu see analüüs, mis kiitmisväärselt siiski sisaldas numbreid ja arvutusi, tundus minu jaoks liialt optimistlik. Viimase nelja kvartali peale moodustas teenuseäri Apple’i käibest 11,5% ja tegu on nüüd suuruselt teise äriga Apple’i jaoks (Mac on kolmas ja iPad on kukkunud neljandaks). Teenuste haru kasvatamiseks peab Apple müüma rohkem iPhone'e, sest sealt tuleb suur osa teenuste kasutajatest. App Store, Apple Music ja iCloud moodustavad 60% teenuste käibest ja enamik sellest tuleb läbi iPhone’i.
See tähendab, et teenuseäri ei saa sõltumatult kasvada. Isegi kui teenuste haru jõuab 50 miljardini ja oletame, et iPhone’i müük on kolme aasta pärast praegusel tasemel, siis teenused moodustaksid endiselt vaid 20,5% kogukäibest.
Apple on ja jääb sõltuvaks iPhone’ist veel aastateks ning nutitelefone ootab sama saatus mis personaalarvuteid. Me oleme juba aastas 2017, esimesest iPhone’ist on möödas üle kümne aasta ning see tehnoloogia pole enam uudne. See muudabki mind murelikuks, sest Apple ei paista järgmise tehnoloogia osas, olgu selleks virtuaalne reaalsus, tehisintellekt, isesõitvad autod või midagi muud, edusamme tegevat.
Ma ei taha näha, kuidas Apple vana Microsofti stiilis hakkab olemasolevate toodete pealt üha rohkem raha välja pigistama (mida Steve Ballmer väga edukalt tegi), sest pikas perspektiivis see lihtsalt ei tööta. Küsige Microsofti, IBMi või Hewlett-Packardi käest, kui ei usu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 08:00
Motiveerimise kunst: boonusmeetmed tagavad tööandjale rahuloleva töötaja
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele