Investeering Ryanairi aktsiasse on mul olnud üks künklik teekond. Nüüd on Ukraina sõja puhkemisega lennufirmad jälle uues pöörises veel enne, kui eelmine kriis lõppeda jõudis.
- Ryanairi juht Michael O’Leary on suutnud lennufirma kütusehinnad juba varakult lukku lüüa, nii ei mõjuta ka energiakriis neid sugugi nii tugevalt kui mõnda konkurenti. Foto: AFP/Scanpix
Ryanairi juht Michael O’Leary on enesele omase optimismiga valmis uskuma, et sõja vallandumisest tekkinud tagasilöök broneeringutes jääb ajutiseks. Pandeemiapiirangud leevenevad, inimesed tahavad välja. Nii pole ootusi kärbitud, et Ryanairi reisijate arv järgmise 12 kuu jooksul jõudsalt taastub.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäev kirjutas kolmapäeval, et Aasia ja USA turistidele näib Eesti Ukrainale väga lähedal asuvat, mistõttu reise tühistatakse. Tegelikult ei kipu ameeriklased üldse üle ookeani Euroopasse, mis paneb siinsed lennufirmad raskesse olukorda.
Odavlennufirma Ryanair suutis kahjumit vähendada, aga ettevõte teatas, et alandab omikrontüve tõttu surve alla sattunud nõudluse stimuleerimiseks hindu, vahendab Financial Times.
Kasutasin 2016. aastal Brexiti referendumi tulemusele järgnenud ehmatust ära, et juurde osta kolinal kukkunud lennufirma Ryanairi aktsiaid. See oli õige arvestus, et lennuühendused ei katke ja elu läheb edasi. Kuid Brexit tähendabki Brexitit, enam ei ole brittidel ja Suurbritannial kõiki neid võimalusi, mis on liidu liikmetel ja ettevõtetel tuleb kohaneda.
Briti odavlennufirma Ryanairi mulluse majandusaasta kahjum oli rekordiline, aga ettevõte usub, et nüüd algab taastumine.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.