Uusi investeerimisvõimalusi otsides jäi mu pilk peale laevandusfirmale, kes on keset oma ajaloo suurima kursimuutust.

- Laevanduskontsern Maersk võiks minu portfellis esindada transpordisektorit, mida pärast Ryanairi aktsiate müüki mul ju enam ei ole. Foto: Imago/Scanpix
Taani on laevnike paradiis ja soodne koht laevafirma pidamiseks, sest seal maksavad nad maksu tonnaažilt, mitte kasumilt. Ehk maks on muutumatu suurus ega sõltu teenistusest ning mida kasumlikumalt firma laeva majandab, seda rohkem endale taskusse jääb. Pole ime, et Taani registris on kümnendik maailma kaubalaevastikust, kui tonnaaži järgi mõõta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kevadel sai mul villand ja panin Ryanairi aktsiad müüki. Kuid nagu varemgi müüdud aktsiate puhul, vaatan aeg-ajalt üle õla tagasi, et saada kinnitust, kas see oli ikka õige otsus.
Lennundusäriga saab miljonäriks küll, aga enne on vaja olla miljardär, ütleb vana nali. Võtan sellest viimaks õppust ja lõpetan oma piinad Ryanairi aktsionärina.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.