Kohalike võlakirjade koorekiht on mul juba portfellis
Intressimäärade tõusu tingimustes kasvab ka võlakirjade tootlus. Olen ka mina oma portfellis teinud võlakirjadega sel aastal mitu tehinguid, et paremat tootlust noolida.
Viimase otsuse järel saab minu portfellis olema vaid üle 10% suuruse intressiga võlakirjad. Foto: Anti Veermaa
Erinevate riikide riigivõlakirjade tootlus on jõudnud viimase kümne aasta kõrgeimale tasemele. Näiteks USA 10aastase võlakirja tootlus on praegu üle 4,2% ja Saksamaa valitsuse võlakirja tootlus 2,6%. Intressimäärade tõus ei ole möödunud ka kommertsvõlakirjadest: kõrgeima kvaliteediga AAA-reitinguga USA kommertsvõlakirjade tootlusindeks on nüüd 5%, samas kui BBB-reitinguga võlakirjade tootlus on keskmiselt 6%.
Hommikul teatas LHV, et kaasab võlakirjadega 25 miljonit eurot 10,5% suuruse intressiga võlakirjadega. Otsustasin ka mina oma väiksema intressimääraga võlakirjad vahetada suuremate vastu.
Pangad kasutavad AT1-tüüpi võlakirja, mis sobivad kogenud ja suurema portfelliga investorile. Selline investor peab hästi tundma nii võlakirjaturgu kui ka AT1 võlakirjadega seotud riske, selgitavad investorid Taavi Ilves ja Marko Oolo.
Eleving Group on Eesti investoritele tuttavam Mogo kaubamärgi järgi. Kuid kui Mogo pakub vanemate ja odavamate autode finantseerimist, siis kaubamärk Primero, mis samuti kuulub grupile, kallimate autode tarvis. Eleving Group omandas hiljuti Eesti idufirma, mille eesmärk on siseneda ka elektriautode nišši.
Eelmine nädal näitas, et keskpangad on endiselt hawkish ja intressimäärade alandamisest pole isegi juttu. Samas on turud aasta algusest saadik just selles lootuses elanud. Ja ometi ei ole see peatanud aktsiate tõusu, mis paneb mõtlema, kas praegune tõusuturg on õigustatud ning kas peaks ehk rohkem vaatama võlakirjade poole?
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.