• OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • 06.07.15, 07:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TransferWise vs. TavexWise: kas märkate sarnasust?

Äripäev tervitab kahe käega konkurentsi, kuid me ei saa aru, miks peab seda tegema hea maitse piiril laveerides.
Juhtkiri
  • Juhtkiri Foto: Anti Veermaa
Revolutsiooni edu saab hinnata tema järgijaid vaadates  – you judge the success of the revolution by its followers – tviitis TransferWise’i asutaja Kristo Käärmann reedel. See oli tema kommentaar hetk varem veebi jõudnud Äripäeva loole oma uuest konkurendist, TavexWise’ist, mille asutas Tavid just eesmärgiga konkureerida maailmas läbi löönud kaasmaalastega. 
TransferWise’i ärisegmenti minek on Tavidi poolt loogiline samm – Tavid pakkus ka enne makseteenuseid ning koondas need nüüd ühtse ettevõtte alla. Ettevõtte majandusaasta aruande sõnul tehti seda seepärast, et nii finantsinspektsioonil, järelevalvajal kui ka klientidel oleks selgepiirilisem ülevaade.
Kuid seda kõike oleks võinud teha ka teisel viisil, mitte põhimõtte "mis pole keelatud, on lubatud" piire katsudes.
Esmalt pole vaja panna uuele ettevõttele pilkupüüdvalt sellist nime, mis on otseselt variatsioon konkurendi nimest. See jätab mulje soovist turul nii palju segadust tekitada, et vähemalt mõned võimalikud TransferWise’i kliendid ikka endale meelitada. Mängu "Leia kümme erinevust" meenutavad kõrvuti pannes ka kahe ettevõtte  veebisaidid: neil on silmatorkav visuaalne sarnasus ja ülesehitus.
Sellist asja vaadates tekib paratamatult küsimus: kas siis seadused sellist asja ei reguleeri? Kui keegi teeks homme veebisaidi, millel ilutseb peaaegu et teie ettevõtte nimi, ja kus on sarnases kirjastiilis ning värvilahenduses pakutud sarnast toodet (näiteks tekiks turule tuttava kujundusega majandusuudiste sait Päripäev), siis tõmbaksite esimeste emotsioonide lahtudes ilmselt hinge ja hindaksite kainelt olukorda.
Millised on uustulnuka kavatsused – kas see juhtus pigem kogemata või teadlikult? Kui tõsine on oht, et teie äri tegelikult selle all kannatab? Kui suured on sarnasused kõrvaltvaataja jaoks? Kui palju kuluks asjaga tegelemisele energiat, võrreldes võimaliku kasuga?
Kui otsest kaubamärgi vargust ei paista, siis tuleb segadusega leppida. Enamasti ei juhtugi midagi hullu ja teiseks peab vaidlema minnes väga täpselt teadma, et endal kõik registreeritud.
Näiteks hiljuti tekitas kõmu ökojäätise La Muu ja Tere kaubamärgi LaMumuu sarnasus. Kuigi algul tundus, et Tere on ökojäätise nime pihta pannud, tuli välja, et viimane esitas taotluse tegelikult esimesena.
Vaevalt, et TransferWise viitsib selle asja pärast TavexWise’iga õigusemõistjate ette jagelema minna. TransferWise’i asutajate reaktsioonid näitavad pigem, et jäljendajad tekitavad uhkust: ainult suuri tegijaid kopeeritakse.
Kuid tagasi konkurentsi juurde. Kui otsene mahaviksimine kõrvale jätta, peab iga start-up arvestama, et tema konkurentsieelis on ajutine. Lahendus on uus vaid hetke ja kui sa seda juba stardimomendil edasi ei arenda, teeb seda keegi teine. Nii on ka Taxify ja Uberi näide klassikaline "kord Vestmann all ja Piibeleht peal", ainult selle vahega, et neilgi on omakorda peatselt terve meri konkurente. TransferWise’il oli samuti konkurente ennegi, nagu leedukate TransferGo.
Üksi ega kahekesi ei jää turule keegi. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele