Kuigi gaselliks saada ei ole lihtne, tahab Eesti ettevõtja seda ikkagi teha, kirjutab Äripäev täna juhtkirjas.
- Juhtkiri. Foto: Anti Veermaa
Tänavu tähistab Eesti gaselliliikumine 16. sünnipäeva, mille auks koostame Gaselli TOPi, korraldame Gaselli Kongressi ja jätkame gasellfirmade käekäigu kajastamist.
Eesti ettevõtja tahab olla gasell, mida näitavad viimased Gaselli TOPid, kuhu on kuulunud üle 1000 ettevõtja. Gaselliks saada ei ole lihtne, sest kolme aasta jooksul tuleb käivet ja kasumit kasvatada vähemalt poole võrra. Kuna värskest edetabelist on eelmisega võrreldes ligi kolmandik välja langenud, siis tuleb au anda neile, kes on sinna suutnud jääda. Nendest võivad saada järgmised suured tegijad, kes toovad Eestile au ja kuulsust, kui nad seda ei ole juba seni teinud.
Värske Gaselli TOPi tegevusvaldkondadest on enim esindatud kaubandus, logistika ja ehitus. Need on ka valdkonnad, kus on tihe konkurents, mistõttu on tervitatav näha, et kõvas konkurentsis suudetakse peale ellujäämise ka hoogsalt kasvada. Tervitatav on ka näha, et gasellid ise väärtustavad kõrgelt oma tulemusi, kasutades gaselli märki või diplomit nähtaval kohal oma ettevõtte veebilehel, kontoris või kaupluses. Nad tunnevad uhkust gaselliliikumise üle ega ole varmad seda klientide või partnerite eest varjama.
Tee seda, mida armastad
Tihti jääb gasellide sõnul kostuma, et oluline ei ole valdkond, kus tegutsetakse. Jah, kaubandus, logistika ja ehitus torkavad enim silma, kuid märgatavat kasvu suutsid ettevõtlikud inimesed näidata ka mujal. Äripäev on avaldanud näiteks
laulja Tanel Padari,
koomiku Louis Zezerani ja
koka Roman Zaštšerinski mõtteid, mis nende meelest on oluline, et saavutada kiiret kasvu. Nagu näha, siis Padar, Zezeran ega Zaštšerinski ei ole nn traditsiooniliste ettevõtlusvaldkondade esindajad, kuid pühendudes sellele, mida nad armastavad teha, suudavad nad ettevõtjatena kujuneda eeskujuks teistele ning olla oma valdkonna teerajajad. Saadud kogemustest ja õppetundidest räägivad nad ausalt ka homsel Gaselli Kongressil.
Äripäeva toimetus on viimase aasta jooksul korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, kuidas Eesti ettevõtjate käitumises on märgata energilisuse raugemist. Seda argumenti toetab aasta ärimehe valimised, kus oli viimaste aastate kasinaim valik, sest ettevõtjaid, kes torkasid silma millegi märkimisväärsega, on jäänud selgelt vähemaks. Samuti on Eesti ärituumik vanaks jäänud, mistõttu hakatakse rohkem vilju maitsma. See tähendab vähem investeeringuid ettevõtlusesse ja rohkem panustamist enda ja pere hüvanguks.
Otsi inspiratsiooni
Gaselliliikumist võiks võtta kui vastuhakkamist majanduslikule seisakule, mis loodetavasti innustab ka teisi, kes seni ei ole suutnud jõuda soovitud eesmärkideni. Ettevõtjatel, kes otsivad innustust, kuidas saaks paremini, tasub lugeda ja kuulata, kuidas gasellid mõtlevad ja tegutsevad. Kui ei ole võimalik osaleda homsel kongressil, siis tasub lahti lüüa uuel nädalal ilmuv erileht.
Inspiratsiooni ei pea otsima ainult ettevõtjatelt, sest edu saavutamiseks vajalikku mõtteid oskavad anda ka need, kes igapäevaselt ei ole ettevõtjad. Kuulake näiteks, mida rääkis eelmise aasta Gaselli Kongressil
Eesti olümpialootus Kelly Sildaru, või mida soovitab kasvada soovijatele
kassapidaja Ülle Indre, keda fännid hindavad maailma parima müüjatädina.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.