Äripäeva hinnangul on praamiliikluse hädade taga valitsuserakondade, eelkõige Reformierakonna rahaahnus ja Tallinna Sadamas aastaid vohanud korruptsioon.
Kuigi praegune madal veetase oleks tõenäoliselt force majeure ka uute parvlaevade jaoks, võtab Äripäev praamisaaga laias plaanis lühidalt kokku nimekirjaga neist isikutest, kes on tekkinud olukorras süüdi.
Toimetuse hinnangul on praamiliikluse hädade taga valitsuserakondade, eelkõige Reformierakonna rahaahnus ja Tallinna Sadamas aastaid vohanud korruptsioon, millega valitsuserakonnad õigel ajal tegelda ei soovinud.
Leedo väited on ümber lükkamata
Kuigi prokuratuur ei algatanud uurimist suurettevõtja Vjatšeslav Leedo väite põhjal, et Reformierakonna esindajad küsisid temalt nelja sidrunit ehk nelja miljonit eurot erakonna kassasse, on see väide ka avalikkust lõpuni veenval viisil siiamaani tegelikult ümber lükkamata. Leedo väite kehtimatuse kohta pole Reformierakonnal ette tuua isegi mitte kriminaalasja lõpetamise määrust, millega lõppes uurimine mäletatavasti RE musta raha skandaali asjus.
Kõige rohkem on tänases praamihädas süüdi valitsus, seega alustame nimekirja mehega, kes on peaministri ametis teist korda järjest.
Taavi Rõivas: on keeldunud tunnistamas Tallinna Sadama korruptsiooniprobleeme, millest kogu häda alguse sai. Rõivase väide, et Tallinna Sadama endised juhid Allan Kiil ja Ain Kaljurand toimisid altkäemaksu küsides omal käel ja iseenese huvides, ei ole usutav ega veenev. Rohkem kui miski muu huvitas Rõivast erakonnakaaslase Remo Holsmeri puhtaksjäämine. Paraku kaotas Postimehe vastu kohtusse läinud Holsmer kohe esimeses astmes ja loobus edasi kaebamast.
Allan Kiil ja Ain Kaljurand: lõhkasid uudispommi eelmise aasta alguses, kui nad altkäemaksukahtlusega vahi alla võeti. Riigiprokuratuur kahtlustab Kaljuranda rohkem kui 300 000 euro ulatuses altkäemaksu võtmises ja Kiili rohkem kui nelja miljoni eurose altkäemaksu võtmises Poola ja Türgi firmadelt, mis ehitavad Tallinna Sadama tellimusel saarte vahel kurseerima hakkavaid laevu. Kahtlustest kaugemale pole uurimine edenenud, Kiil ja Kaljurand on jalavõruga vabadusse lastud.
Neinar Seli: Tallinna Sadama pikaaegne nõukogu esimees, kes mõisteti eelmisel aastal riigikohtus lõplikult kriminaalkuriteos, täpsemalt korruptsioonivastases toimingupiirangu rikkumises süüdi. Tallinna Sadam on pikki aastaid olnud nõukogu kaudu Reformierakonna kontrolli all.
Andrus Ansip: eelmine peaminister, kes sallis Seli toimetamist Tallinna Sadamas ja mitmel toolil istumisest tulenevaidhuvide konflikte.
Juhan Parts: tegeles Tallinna Sadama probleemidega ja sai Selist lahti, aga kõik jäi pooleli. Leedo läbipaistmatutest skeemides vabanemise plaan oli õige, aga see jäi ellu viimata.
Urve Palo: vormistas pärast ametiaja alguse meelesegadushetki Partsi plaani, aga oli juba hilja. Hange tulnuks korraldada varem ja korrektsemalt, ilma lõputute pahandusteta. Tallinna Sadam, mille probleemidega Palo ministrina pidi kursis olema, veeti hankele kõrvupidi. Tänaseks on raske näha, kust tuleb Palo lubatud 60 miljoni eurone kokkuhoid kümne aasta peale.
Asko Pohla: esindas Tallinna Sadamat advokaadina mitmes asjas, muuhulgas parvlaevade ehituslepingute sõlmimisega seotud asjades. Pohla on ise kinnitanud, et kõik on seaduslik, aga see vaevalt praamisabades istuvaid hiidlasi lohutab.
Nagu näete, TS Laevu ja selle juhti Kaido Padarit nimekirjas pole. Tema helbib lihtsalt varasemate aastate jooksul kokku keedetud suppi.
Seotud lood
Allan Kiil saavutas kohtus teise võidu Tallinna Sadama üle, mistõttu peab riigifirma endiselt juhatuse esimehele maksma konkurentsikeelust tulenevat hüvitist.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.