Tänavu 20. tegevusaastat tähistav Eesti üks suuremaid kleebisetrükikodasid LabelPrint OÜ laiendas hiljuti tootmispinda 5000 m2-ni, on astunud mitu suurt sammu veel keskkonnasõbralikuma tegutsemise suunas ning investeerib jätkusuutlikult uutesse toodetesse. Ettevõtet ei morjenda ka koroonakriis, vaid möödunud aasta oli trükikoja jaoks kõigi aegade parim.
LabelPrint OÜ juht Sten Sarap sõnab, et ettevõtte eesmärk on alati olnud pakkuda uuenduslikke tooteid ja kõrget tootekvaliteeti ning olla usaldusväärne ja paindlik partner. „Oleme innovatiivsusesse ja efektiivsusesse palju investeeritud alates uuest tootmishoonest ja digitehnoloogiast kuni töötajate koolitamiseni. Võib öelda, et pingutused on läinud asja ette, sest ülemaailmne pandeemia ei ole hetkel meie tegevusse veel sekkunud, vaid 2020. aasta lõpetasime vastupidiselt väga heade tulemustega.”
LabelPrint sai alguse ideest luua ettevõte, mis hakkaks valmistama parimate tehniliste võimalustega kleebiseid. Noore ettevõtte algusaastad olid kiired ja riske võeti meelsasti. Nii ostis LabelPrint juba pärast kolmeaastast tegutsemist ära oma suurima konkurendi Paraprint ASi, kusjuures ostjas töötas tollal 9 ja ostetavas 36 inimest. Ja just tänu sellele sündis Eesti suurim kleebisetootja.
Kriisist aastatel 2008-2009 õpiti, et tõusu ajal ei tohi puhata ja peab olema sama efektiivne kui rasketel aegadel. „Oleme igal aastal kasvatanud käivet üle 10%, kuigi kasumiaruandes selline kasv ei ole kajastunud, sest oleme tegelenud aktiivselt tootmise laiendamise ja kaasajastamisega. Ka eelmisel aastal ei jäänud me loorberitele puhkama, vaid investeerisime üle miljoni euro. Seejuures jäi mitme masina ülespanek koroona esimesse lainesse, mis tähendab, et tuli nende monteerimise ja seadistamisega ise hakkama saada, abiks vaid tootjatehase elektriku ja mehaaniku juhtnöörid üle videolingi,” muigab Sarap. Ent hakkama saadi ja isegi kiiremini kui muidu.
Üldjoontes võib Sarapi sõnul öelda, et eelmine ja tänavune aasta on ettevõtte jaoks viljade korjamise aeg, näiteks mullune käive kerkis üle 11 miljoni euro. Positiivsena toob ta välja ka töötajate minimaalse haigestumise, sest tehas on nii-öelda lukku pandud, võõraid sisse ei lubata ning inimeste tervise kaitseks on kasutusele võetud kõik ettevaatusabinõud.
Kasvanud on ka eksport, mis täna moodustab kogukäibest juba enam kui poole. Põhiliselt ekspordib ettevõte oma tooteid Soome, Rootsi, Norra ja Taani turule, sest transpordiaeg mujalt Euroopasse on Eestist suhteliselt pikk ning seal on ka konkurents piisavalt suur. „Ekspordi kasvatamist on küll tänane keerukas situatsioon omajagu pidurdanud, aga tarnijate ja tellijatega saame ajada asju üle interneti konverentsikõnede abil, nii et päris seisma elu ei jää. Samuti on meil püsiklientidele avatud mugav kodulehe kaudu tellimise võimalus. Tõenäoliselt muutubki selline digisuhtlemine igapäevaste tööasjade ajamisel tulevikus pigem standardiks, kuid uute ekspordiklientidega tuleks siiski alguses leida võimalusi kohtumisteks. Samal põhjusel oleme edasi lükanud ka uute toodete lansseerimise, sest kliendid tahavad neid oma silmaga näha ja käega katsuda.”
Keskkonnahoid on aina olulisem
LabePrinti tugevuseks on nende paindlikkus ning lai teenuste valik, kust klient saab täispaketi. Ettevõtte eesmärk on olla üks esimestest, kes tuleb välja uute asjadega: nii tõid nemad kohalikule turule duolabelid ehk mitmekihilised kleebised, raamatuna rohkem tutvustust mahutavad buklettkleebised ning siidi ja fooliumi kombinatsioonid tootesiltidel.
Ja samamoodi pannakse suurt rõhku keskkonnasõbralikkusele, mis on ka klientide seas juba viimased 6-7 aastat väga suure tähelepanu all. „Kõigepealt oleme rohelise mõtlemisega oma tootmise osas, näiteks on meie tehase katusel ligi 350-kilovatise võimsusega päikesepaneelide park. See annab ilusa ilmaga ligi 70% vajaminevast energiast. Meil on kasutusel palju keskkonnasõbralikke materjale ning samuti oleme suured materjalide sorteerijad – masinatest tulev hekseldatud materjal läheb vastavasse konteinerisse, mis mahutab neli korda rohkem jäätmeid ning vähendab seega oluliselt jäätmevedude kordi. See tähendab omakorda vähem transpordikulusid. Klientide jaoks on olulised ka meie rahvusvahelised ISO 9001 juhtimis- ja ISO 14 001 keskkonnajuhtimise sertifikaadid.”
Meelsasti teeb LabelPrint uute toodete arendamisel koostööd klientide, kujundusfirmade ja disaineritega. Ettevõtte klientide hulka kuuluvad näiteks toiduaine- ja kosmeetika-, alkoholi- ja keemiatööstused.
Tennise- ja sulgpalliväljakuga trükikoda
Ettevõttes töötab hetkel umbes 70 inimest ja Sarapi sõnul ollakse alati valmis oma ala spetsialiste juurde palkama. „Aga meie valdkonnas on tööjõuga probleeme ning reeglina peame ise kõik töötajad välja õpetama, sest nii spetsiifilise eriala inimesi pole turul liikumas. Kasutame ka renditööjõudu, näiteks Ukrainast pärit töötajaid, kuid paraku ei saa nad tööviisat eriti pikaks ajaks. Samas ei ole meie kaadrivoolavus eriti suur ning tänu efektiivsuse tõusule saame hakkama ka väiksema arvu inimestega.”
LabelPrint oskab oma töötajate eest hoolitseda – kas teate mõnda trükikoda, kus oleks oma inimestele kasutamiseks avatud täismõõtmetes tennise- ja sulgpalliväljak? Tegemist on tegelikult ettevõtte tulevase tootmis- või laoruumiga, mida praegu kasutatakse töötajate hobide huvides. Saalis saab põrgatada ka korvpalli ning Sarapi sõnul on sellise eriliste asjade pakkumine igale ettevõttele ainult tugevuseks. Seda enam, kui koroona tõttu olid spordisaalid suletud.
LabelPrint tänab oma töötajaid, kliente ja koostööpartnereid 20 sisuka aasta eest! Loodame, et saame teile sel aastal pakkuda ka ühe toreda juubelipeo ning olla ka edaspidi kõige parem partner!
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.