Juhtimisnõustaja ja kolumnist Marcel Schwantes kirjutab portaalis Inc, et edu saavutamiseks tuleb luua tihedad suhtlusvõrgustikud, välja paista ning puhata.
- Meeskonnatöö. Foto: Shutterstock
Järgnevalt avaldame Marcel Schwantesi kolumni harjumustest, mis võiksid inimest aidata:
Ma olen jälginud Whartoni kõrgelt hinnatud professorit Adam Granti ja juhtimisteemadel väga mõjukat Dan Pinki juba aastaid. Kui nad teevad mõne teadusliku uuringu ja leiavad produktiivsuse ja psühholoogiaga seoses midagi uut, siis ma kindlasti tutvun selle tööga.
Lisaks sellele rääkis huvitavat juttu ka LinkedIni kaasasutaja ja riskikapitalifirma Greylock Partnersi partner Reid Hoffman. Eelkõige tundus hea tema jutt kontaktivõrgustike loomisest.
Allpool on välja toodud kolm edukat strateegiat, mis aitavad sul tööd ja eraelu edasi viia.
1. Arenda oma suhtlusvõrgustikku
Hoffman kirjutas 2014. aastal raamatu „The Alliance: Managing Talent in the Networked Age“ – ta räägib seal, kuidas kontaktide loomine on edu saavutamisel kriitilise tähtsusega. Me ei räägi värbamisüritustest, kuhu inimesi kutsutakse, et neile midagi maha müüa. Hoffman kirjutab, et juhid peaksid töötajate jaoks looma kultuuri, kus omavahelist suhtlust on piisavalt. Lisaks sellele peaks töötajad aktiivselt suhtlema ka töökohast väljaspool olevate kontaktidega.
„Ma toon nüüd välja, mida paljud inimesed probleemide lahendamisel teevad. Nad korraldavad oma ettevõtte tarkade inimestega kohtumise, just nendega, kellel võib uusi ideid olla. See on esimese sammuna väga hea – räägi lihtsalt inimestega. Kõige väärtuslikum informatsioon on tavaliselt teiste inimeste peades. Selle info teadmine võib anda sulle tugeva konkurentsieelise. Me kutsume seda võrgustiku intelligentsuseks (network intelligence). Kui sa satud keskkonda, kus on palju võrgustike, siis on inimeste teadmine tihtipeale tähtsam kui see, mida sa lugenud oled,“ kirjutab Hoffman.
Kui sa oled tõsiselt keerulise probleemi ees, siis soovitab Hoffman laiendada oma suhtlusvõrgustikku töökohast väljapoole.
„Maailmas on väga palju tarku inimesi, kes ei tööta sinu ettevõttes. Seega vaata oma kontorist välja. Kui sa seda teed, siis muutub sinu meeskond suuremaks.“
2. Lõpeta tühja jutu rääkimine ning püüa tähelepanu millegi väärtuslikuga
Paljud meist teavad, et „need, keda sa tead“ avavad sulle uksi ja viivad sind väga kaugele. See on tõsi teatud piirini. Tuntud raamatu „Give and Take“ autor Adam Grant kirjutas New York Timesis, et miski, mis on kõrgema väärtusega, pakub sulle palju rohkem hüvesid ja suurendab su võrgustikku. Selleks on suurte asjade kordasaatmine, mis tõmbab inimeste tähelepanu.
3. Selleks, et olla õnnelikum ja produktiivsem, võta rohkem puhkust
Äsja ilmus Dan Pinki raamat „When: The Scientific Secrets of Perfect Timing“, kus autor räägib sellest, kuidas väikeste pauside tihe võtmine aitab sul töö kvaliteeti ja produktiivsust tõsta. Allpool olev lõik on toodud välja tema Wall Street Journalis ilmunud artiklist.
„2016. aastal „International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity“ ajakirjas avaldatud uuring näitas, et iga tunni sees tehtud 5minutiline jalutuskäik aitas energiataset suurendada, fookust parandada ja tuju tõsta. See vähendas ka pärastlõunast väsimust. Need suurendavad lisaks veel motivatsiooni, keskendumisvõimet ja loovust,“ kirjutas Pink.
Selleks, et pausist kõgie rohkem kasu saada, peaks selle veetma koos teiste töötajatega. „On leitud, et sellised pausid vähendavad füüsilist stressi, haiguste teket ja töötajate vahetust,“ ütles Pink. „Kui sa pausi võtad, siis peaksid tööst täielikult eemalduma. Ära vaata e-maili, sõnumeid ja muud."
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.