• OMX Baltic0,19%270,76
  • OMX Riga−0,03%876,89
  • OMX Tallinn−0,1%1 731,03
  • OMX Vilnius0,19%1 046,05
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 100−0,05%8 081,24
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,19
  • OMX Baltic0,19%270,76
  • OMX Riga−0,03%876,89
  • OMX Tallinn−0,1%1 731,03
  • OMX Vilnius0,19%1 046,05
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 100−0,05%8 081,24
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,19
  • 19.08.18, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks on tehnoloogiafirmade logod nõnda sarnased?

Kas oled kunagi mõelnud, miks tehnoloogiafirmad kasutavad oma logos sinist värvi?
logod
  • logod Foto: Shutterstock
Seda tooni kasutavad oma logodes nii Facebook, Twitter, Samsung, LinkedIn, Intel kui ka IBM. Microsofti ja Google’i puhul moodustab see ühe osa logost.
Sinine on värvide „klassikaline kuningas“ ning seda kasutavad olenemata sektorist pooled ettevõtted, selgub disainifirma 99designsi uuringu andmetest. „See on usalduse ja küpsuse sümbol,“ kirjutati uuringus. Ettevõte analüüsis erinevates sektorites kokku 14 000 ettevõtte logosid. Sinna hulka kuulusid ka tehnoloogia-, jamüügi- ja tervishoiusektorid. Uuringu eesmärk oli uurida erinevate värvide psühholoogiat ja seda, mida need esindavad, kirjutab CNBC.
Microsoft
  • Microsoft Foto: Shutterstock
Sinine on maailma kõige populaarsem värv – nii inimeste isiklike eelistusi kui ka ettevõtteid arvestades, ütles äristrateeg Anna Lundberg. „See on selge ja rahulik värv, mis esindab intelligentsust ja vastutust. See on usaldusväärsete ettevõtete jaoks kõige parem värv,“ kirjutas ta 99designsi veebilehe blogis.
Tehnoloogiasektoris eristuvad kõige rohkem Microsoft ja Google, mõlemad ettevõtted kasutavad oma logos samu värve – rohelist, kollast, punast ja sinist. Need värvid näitavad, et neil on palju erinevaid tooteid. Punane sümboliseerib ka tegutsemist, roheline värskust, kollane lõbu ja sinine turvalisust, kirjutas 99designs. Seda värvikombinatsiooni kasutab ka eBay.
Google
  • Google Foto: Shutterstock
Apple’i logo eristub oma mustvalge disainiga. Samas oli ettevõtte logo enam kui 20 aastat mitmevärviline – aastatel 1976-1998 kasutati vikerkaarevärve. „Praegune logo on luksuslikult lihtne ja ühevärviline,“ kirjutab 99designs. Ettevõte on paika pannud ka ranged reeglid, kuidas edasimüüjad ja kolmandad osapooled logo kasutada võivad. Näiteks on keelatud pärisõunade pildid ning sõnad nagu Appletree, Jackintosh ja iPodMart.
Apple'i logo
  • Apple'i logo Foto: Shutterstock
Ei ole saladus, et Apple’i kaasasutaja Steve Jobsile meeldisid lihtsad lahendused. „See on olnud üks minu mantraid – sea oma fookus lihtsusele. Lihtne võib olla vahel raskem kui keeruline. Sa pead väga palju tööd tegema, et hoida oma mõtlemine lihtne ja puhas,“ rääkis ta Businesweeki ajakirjale 1998. aastal.
Teine ettevõte, mis tehnoloogiasektoris silma paistab, on Snapchat – nende logo on erkkollane. Kollane sümboliseerib lõbu ja rõõmu, kirjutab 99designs. Asutaja Evan Spiegeli sõnul valiti see värv selle pärast, et teised seda ei kasutanud. „Ma joonistasin selle õhtul ühikatoa arvutis. Kui me hakkasime asja uurima, siis 100 kõige populaarsemat rakendust ei kasutanud seda värvi,“ ütles ta 2015. aastal Prantsusmaal antud intervjuus.
Snapchati logo
  • Snapchati logo Foto: Shutterstock
Jaemüügifirmade puhul on kõige populaarsem värv punane – lausa 59 protsenti sektori suurimatest ettevõtetest kasutab seda oma logos. Selliste ettevõtete hulka kuuluvad Staples, Macy’s ja PetSmart, selgub 99designsi andmetest. See toon esindab kirge, viha, jõudu ja kiirust. Seda kasutab ka näiteks Target, Walmart on jäänud aga sinise ja kollase disaini juurde.
Targeti logo
  • Targeti logo Foto: Shutterstock
„Walmart on võtnud suuna, et teenindab kõiki. Target on võtnud sihikule aga nooremad poodlejad või need, kes tahavad tunda ennast nooremana,“ kirjutab 99designs.
99designs lisab, et tumedamaid värve kasutavad näiteks õigusfirmad, sest see esindab professionaalsust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele