Neli aastat tagasi Leedust uued omanikud saanud Balti Veski hoiab pärast hüppelist käibe kasvu rahulikumat joont, kuid plaanib kolida tootmise Lätti.
- Kaerahelbeküpsiste valmistamine. Foto: Elmo Riig / Sakala / Scanpix
2014. aasta oktoobris ostis Baltimaade suurim teraviljatootja Malsena Eesti ettevõtte Balti Veski, mis pakub Veski Mati kaubamärgi all üle 100 erineva toote, näiteks kaerahelbeid.
Tehingu järel on tublisti kasvanud ettevõtte käive ja kasum. Kui tehingu aastal oli ettevõtte kasum 101 709 eurot, siis 2017. aastal oli see juba 523 026 eurot. Müügitulu oli tehingu aastal 1,6 miljonit eurot, järgnenud aastal kasvas käive kohe 3,5 miljonile eurole ja umbes sellel tasemel on püsinud siiani.
2017. aastal oli Balti Veski käive 3,69 miljonit eurot. Aasta varasemaga võrreldes kasvas ettevõtte müügitulu 3,23% ja tegevuskasumi rentaablus oli 13,20% (aastane muutus siiski –19,52 protsendipunkti). 2016. aastal oli ettevõtte müügitulu 3,57 miljonit ja tegevuskasum 0,39 miljonit eurot.
Kolib ära Lätti, Eestis pole tööjõudu
Eelmise aasta lõpus teatas Balti Veski, et kolib tootmise ja pakkimise Lätti, kuhu kontsern investeerib 10 miljonit eurot. "Majanduslikult on mõistlik, et asukoht on Baltikumi keskel. Meil on praegu tootmispinda vähe ja kuna seadmed on vanad, tuleks automatiseerida. Lisaks on Eestis päris suur tööjõukriis, mis selle otsuse tingis," rääkis ettevõtte juht Lauri Mõtsnik eelmisel aastal Kuku raadios.
Detailid kolimise kohta selguvad veel selle aasta alguses, kuid teadaolevalt jääb Eestisse juhatus, müügipersonal, tootearendus jne. Kuna plaanis on tootmismahtu ja turuosa kasvatada, peaksid Mõtsniku sõnul võitma Eesti teraviljakasvatajad, kellega plaanitakse koostööd jätkata.
2017. aasta lõpus töötas ettevõttes 15 töötajat ja aastaga töötajate arv ei muutunud. Tehase kolimine puudutab Mõtsniku sõnul 2–4 töötajat.
Konkurendid olid tehingu ajal skeptilised
2014. aastal ei uskunud konkurendid, et Leedu tarbijad Veski Mati kaerahelbeid ostma hakkavad.
Heleni kaubamärgi all erinevaid pudruhelbeid tootva Sangaste Linnase tegevjuht Pille Pokk arvas, et Veski Mati kaubamärgi all Leedu ja Läti turule siseneda on üpris keeruline. "Seal on oma brändid juba olemas. Eesti brändidele on vaja seal kõigepealt väga sügavat turundust ja reklaami, lisaks ka kogemust,“ ütles Pokk. „Meie Heleni kaubamärgiga oleme olnud 20 aastat turul, esimesed 10 aastat Heleni nimega ka Lätis ja Leedus. Aga nüüd on meie tooted müügil seal Läti ja Leedu kohaliku brändi nime all, sest Eesti bränd pole seal sugugi nii väga oodatud, sellega sinna konkureerima minna on väga keeruline. Kui nad suudavad viia Veski Mati leedulaste teadmiseni kui Leedu toote, siis nad seda ka ostavad, muidu vaevalt,“ arvas Pokk.
Balti Veski AS esitas oma aastaaruande äriregistrisse 30. detsembril 2018. Ettevõtte majandusaasta lõppes 30.06.2017.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.