Ekspedeerija DSV Transport teenis eelmisel aastal 96,85 miljonit eurot müügitulu, kasvades aastaga 3,3 protsenti. Järgmiseks aastaks seatakse eesmärgiks ületada ümmargune 100 miljoni euro piir.
- DSV Transport emaettevõtte Taani veofirma DSV tegevjuht Jens Bjorn Andersen. Foto: Reuters/Scanpix
DSV Transport nimetas aastaaruandes 2018. aastat kaubaveomahtude kasvatamise mõttes stabiilseks aastaks. "Turul oli tunda teatavat nõudluse vähenemist aasta teises pooles. Samas aga olulisi ja märgatavaid hinnakõikumisi ei esinenud. Endiselt areneb Eestis jõudsalt moodul- ja konteinermajade tootmine ja transport nii Skandinaaviasse kui ka Lääne-Euroopasse," seisab Äripäeva Infopanka laekunud ettevõtte majandusaasta aruandes.
Ettevõte märgib, et sarnaselt eelmise majandusaastaga kasvas ka 2018. aastal enim projektvedude osakaal ettevõttes. Eelmisel aastal müüdi ära äri Valgevenes, mis oli jätk aasta varem müüdud Ukraina ärile.
Puhaskasum oli 2018. aastal 1,4 miljonit eurot, kahanedes aastaga 18,4%. Aastate võrdluses tuli suurim erisus sisse kasumilt tütarettevõtetelt – kui 2017. aastal teeniti sealt 1,5 miljonit eurot tulu, siis viimati teeniti 26 279 eurot kahjumit.
Samas oli aasta varem dividendimakse märgatavalt suurem ning seega ka tulumaksu tasumine. Kui 2017. aastal maksis DSV Transport dividendi 10 miljonit eurot, siis eelmisel aastal oli see vaid 2 miljonit eurot.
Selleks aastaks on ettevõttel eesmärgiks ületada 100 miljoni euro käibepiir, saavutada saadetiste arvuks 330 000 (võrreldes praeguse 313 000ga) ning viia lõpule terminali ümberehitustööd.
Augustis rääkis ettevõtte juhatuse esimees Jaan Lepp, et ühe probleemina annab Eesti vedajate seas tunda veokijuhtide puudus. „Eesti vedajate kõige suurem mure on juhtide puudus ja see süveneb kogu aeg, kuna noori juhte peale ei tule ja vanad hakkavad ära väsima,“
sõnas ta siis. DSV Transpordi põhitegevusala on rahvusvaheliste kaubavedude ekspedeerimine. DSV Transport AS kuulub Taani kontserni DSV A/S, mis on noteeritud Kopenhaageni börsil. 2018. aasta oli ettevõtte jaoks stabiilne, mille majandustulemust mõjutas enim tööjõukulude kasv – kulud kasvasid 7,08 miljonilt eurolt 7,75 miljoni euroni ehk 9,4%.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.