Eesti ühistranspordi korraldamine tugineb täna kolmele haigele vaalale, enne nende tõbiste alustalade parandamist ei ole ka kvaliteedihüppest mõtet unistada, kirjutab esmaspäevases Äripäevas Hansabussi tegevjuht Neeme Tammis.
Esimene puudub keskne ühistranspordi korraldaja, mistõttu on kompetents väga ebaühtlane. Teiseks hankedokumentatsioon, sest „tänu“ halvasti koostatud ja korraldatud hangetele on tulemuseks vilets kvaliteet, reisijate arvu vähenemine ja alapakkumised. Kolmandaks tõhus järelevalve. „Võidaks nii tellija, reisija kui aus ja kvaliteetne vedaja! Rõhuga sõnal aus. Sest täna on siiski reaalsus, et ebaaus ja/või pahatahtlik vedaja teeb hankel lihtsalt alapakkumise,” kirjutab Tammis.
Sellest oleneb, kas buss muutub Eestimaa külades lumeinimesest, kelle olemasolust kõik kuulnud on, kuid keda ometi keegi näinud pole, elementaarseks ja arvestatavaks transpordivahendiks, igapäevaelu loomulikuks osaks.
Mida need kolm haiget vaala endast kujutavad ning milline on võimalik ravi, loe esmaspäevasest Äripäevast.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.