Alati pole vaja tootmisliine sulgeda ja töötajaid koondada, kirjutab esmaspäevases Äripäevas Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht Marika Merilai ja pakub võimalusena toota jaekaubandusele omamärgitooteid.
Kaupluste omamärgitooted meeldivad klientidele, kuid siinsele toidutööstusele mitte alati. Mõne töösturi hinnangul solkivat säärased poolanonüümsed odavtooted turgu ja võimaldavat kvaliteediga mängida. Sellega ei saa nõustuda. Liiatigi olukorras, kus omamärgitoodete tegemist ekspordiks Soome jaeketile peetakse samade arvajate seas vastupidiselt töövõiduks.
Ilmselt on säärase silmakirjalikkuse juured lihtsalt teadmatuses. Võib-olla on omamärgitoodete tegemine selgemini välja toonud ka vaegkohti ja tootmisprotsessi parandamisvajadusi tööstuses endas, mis on kahtlemata tundlik teema ja sunnib süüdlasi mujalt otsima. Loomulikult seavad jaeketid omamärgitoodete puhul tööstustele ette karmid tingimused, teisalt jälle pakub kaupluseketi nime all tootmine tööstustele täiendavaid võimalusi. Nagu kaubanduses, on konkurents tihe ka toidutööstuste vahel.
Mis suunas omamärgitooted arenevad ning millised on tööstuste võimalused sellest kasu lõigata, loe esmaspäevasest Äripäevast.
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.