• OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,57%39 500,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,39
  • OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,57%39 500,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,39
  • 04.12.24, 16:00

Autobuumi lõpunädalad: müüjad valmistuvad automaksust poole tasumiseks

00:00
  • Eget Velleste
Autobuumi lõpunädalad: müüjad valmistuvad automaksust poole tasumiseks

Terendav mootorsõidukimaks on toonud sügiskuudel erakordselt suure arvu autode registreerimisi. Vaiksemal uuel aastal võib turu mootorit käimas hoida automaksust poole kompenseerimine.

„Klientidel on praegu suur huvi soetada enne esimest jaanuarit uus auto,“ sõnas Auto Bassadone tegevjuht Veiko Karu saates „Äripäeva fookuses“.

Ta toob välja, et näiteks novembrikuus kasvas autode registreerimine aastases võrdluses 66 protsenti. Novembri ühel neljapäeval registreeriti suisa 400 sõidukit, mis on ligi neljandik tavapärase kuu keskmisest.

Autoturu praeguse buumi on kaasa toonud uuel aastal kehtima hakkav mootorsõidukimaks. Automaksuga alavale aastale ette vaadates ütles Karu, et esimesel poolaastal valmistuvad nad languseks. Siiski on ta veendunud, et automüüjad hakkavad kliente meelitama automaksust poole hüvitamisega.

„Ma olen täitsa kindel, et näeme aasta jooksul kampaaniaid, kus automüüja maksab registreerimistasu,“ sõnas Karu.

Ta nendib, et registreerimistasu võibki jääda automüüjate kanda.

„See selgub nii poole aasta pärast, aga registreerimistasu võibki jääda auto hinna sees olevaks komponendiks, mis on kliendile tasuta ja on automüüja kulu,“ nentis Karu.

Saates arutamegi lähemalt, milliseks kujuneb autoturg buumijärgsel aastal.

Ühtlasi räägime Autogeeniuse peatoimetaja Tarmo Tähepõlluga, kuidas võiks pikas vaates mõjutada automaks eestlaste automaitset.

Saates käsitleme täpsemalt:

  • 1.10 Erakordselt kõrged numbrid

  • 6.31 Diisel ja hübriid – eestlaste lemmikud

  • 10.27 Surve müüa elektriautosid

  • 17.17 Uue aasta prognoos

  • 25.05 Maks sai suur

  • 32.43 Tuhandeid uusi kasutatud autosid

  • 36.26 Võlusõna – pistikhübriid

  • 39.07 Suuruse nimel leitakse raha

Saatejuht on Eget Velleste.

Fotol on Veiko Karu, autor Andras Kralla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele