• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 10.07.24, 14:00

Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi
„Näiteks Harjumaal on maksumaksja panus ühistranspordi korraldamisel kasvanud viimase 7 aastaga 11 korda! See on üüratu number ja ilma põhjaliku liikuvusreformita  me enam jätkata ei saa,“ nentis Mootor Grupi äriarendusjuht Mart  Raamat saates „Logistikauudised eetris.“
Poliitiliste ambitsioonide ajendil lõhuti omal ajal normaalselt toimiv ühistranspordisüsteem ja seda uuesti taastada on väga keeruline. Kuid seda tuleb teha, sest praegusel kujul ühistransport käib riigile selgelt üle jõu, nenditi saates „Logistikauudised eetris“.
Ühte ja ainsat lahendust siin ei ole. Võimalused Harjumaal on totaalselt erinevad muust Eestist, mis on äärmiselt hajaasustatud. Kui esimese puhul saame otsida efektiivsust erinevate transpordilahendust kombineerimisel, siis teise puhul saab olla ainsaks efektiivseks lahenduseks nõudepõhisuse maksimaalne ärakasutamine.
„Ka maapiirkondades on võimalik inimeste liikuvust efektiivsemalt korraldada. Olukord, kus suured ettevõtted peavad välja töötama oma transpordivõrgustiku, et töötajaid tööle saada, omavalitsused käitavad koolibusse ja seda kõike ajal, mil maksumaksja raha eest ülalpeetavad bussid sõidavad pooltühjalt edasi-tagasi, on täiesti absurdne.  Neid kõiki saaks omavahel kombineerida,“ lausus Raamat.
Saates tõdeti, et mõneti tasuks maapiirkondades ehk eeskuju võtta omaaegsetest kolhoosidest, kus oli vaid üks buss ja üks juht, kes suutis rahuldada terve piirkonna liikuvusvajadused: hommikul töölistering, siis koolilastering, lõunane „supiring“, vahepeal pensionäridega poering jne. Kõik sai tehtud vastavalt tegelikele vajadustele ja seda kõike ajal, mil enamikes peredes polnud isegi lauatelefoni.
Saadet juhib logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saate toob kuulajateni Digimeerik.ee
Foto: Mootor Grupp
Fotol: Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele