• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 07.03.24, 07:49

Maailma suurim kruiisilaev päästis 2023. aastal Pärnu perefirma

00:00
  • Hando SinisaluHando Sinisalu
  • Ken RohelaanKen Rohelaan
Maailma suurim kruiisilaev päästis 2023. aastal Pärnu perefirma

Kivist igasuguseid tooteid tegev Pärnu perefirma Edelstein sai eelmisel aastal maailma suurima kruiisilaeva Icon of the Seas tarbeks nii suure töö, et täitis ligikaudu poole oma aastasest mahust, ütles Edelsteini büroojuht Markus Madis Kivimäe.

Kivimäe rääkis Äripäeva raadiole antud intervjuus, et kuna nad toovad oma sisendmaterjali ehk kivi Itaaliast, siis sellest tulenevalt kasvas eelmisel aastal nii kivi kui ka transpordi hind. Transport kallines suisa 2,5 korda.

Sisendkulu kasvule vaatamata ei vähenenud Edelsteini maht 2023. aastal, märkis Kivimäe, sest kruiisilaeva jaoks tellitud töö tekitas väga suure mahu. "Kindlasti päästis ja ületas ootused," ütles Kivimäe.

Kivimäe vastas ka küsimusele, kuidas ettevõte jõudis sellise tellimuseni.

Markus Madis Kivimäed intervjueeris Lauri Leet.

Fotol maailma kõige suurem kruiisilaev Icon of the Seas. Foto autor: Reuters/Scanpix.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele