Olukorrast tehingute turul, partnerlussuhete olulisusest ja noorte talentide tähtsusest valdkonnas räägivad saates "Minu karjäär" Illar Kaasik, Indrek Uudeküll ja Tiina Sõber Prudentiast.
Prudentia partner Indrek Kaasik toob välja, et M&A (ühinemiste ja omandamiste) valdkonnas on lai välispartnerite võrgustik väga oluline. “Eesti turg on suhteliselt piiratud ja tehingute arv võrreldes Skandinaaviaga väike, keeruline on spetsialiseeruda kindlale valdkonnale. Koostöö välispartneritega annab täiendavat turuteavet, näiteks, millised on tehingutingimused, trendid, kuidas hinnastatakse. Läbi tugeva koostöövõrgustiku saame oma klientidele pakkuda kvaliteetset teenust.”
Valdkonnas töötamise kohta räägib Prudentia juhtivpartner Illar Kaasik, et rutiini selles töös peaaegu, et ei olegi. “Selles valdkonnas on väga raske rutiini sattuda. Täna töötad piimatööstusega, homme hoopis meditsiini- või tehnoloogiasektoriga. Kliendid on huvitavad ja see väärtus, mida me koos loome, on hästi nähtav. Meie töös näed alati oma tulemusi kui tehing on lõpuni jõudnud - protsess on küll pikk, aga see välistab rutiini ja see on väga hea,” tõdeb Kaasik.
Prudentia kaasab oma töösse aktiivselt ka praktikante. Prudentia projektijuht Tiina Sõber toob saates välja, et vaatamata sellele, et praktikantide värbamisel konkureeritakse finantssektori ja Big Four ettevõtetega, leitakse siiski ka oma tiimi väga tugevate teadmistega noored. “Meie juurde ei satu praktikandid mitte ainult Eestist vaid ka Riiast, Inglismaalt, Hollandist. Noored on tänapäeval väga andekad ja suure kogemustepagasiga. Sel aastal nägime, et kümnest kandidaadist kõigil oli veebidisaini kogemus,” räägib Sõber.
Uudeküll lisab, et kui vaadata 20-25 aasta tagust aega ja millised olid koolilõpetajad või praktikandid tol hetkel, siis täna on noored tunduvalt oskuslikumad. “Ei pea ütlema, kuidas asju teha vaid saab anda tööülesande, seda juhtida ja lahendus tuleb tehnilise poole pealt ehk isegi parem kui meil endil,” tõdeb Uudeküll.
Turuolukorda kommenteerides räägib Kaasik, et praegu on pigem ostja turg ja nähakse võimalust turule sisenemiseks. “Kui ettevõtte omanikel on soov väljuda, siis täna peaks hakkama rohkem tööd tegema, et müüki ette valmistada.” räägib Kaasik. “Hea meelega tahaks klienti 6-9 kuud enne müügiprotsessi algust meie kontoris näha, siis on piisavalt aega ette valmistada.”
Uudeküll lisab, et ostja on nõudlikum kui varem. “Müüja peaks protsessi minnes olema valmis kiiresti reageerima ning ettevõtte finantsinfo peab olema kvaliteetne. Tänases olukorras hinnakokkulepet saavutades on oluline tehing läbi viia väga lühikese aja jooksul, sest olukord võib 3-4 kuuga kardinaalselt muutuda.”
Saadet juhib Sigrid Hiis.
Fotol: Prudentia Tallinn partner Indrek uudeküll, projektijuht Tiina Sõber ja juhtivpartner Illar Kaasik.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.