See kriis on eelmisest erinev – tuli ootamatu ega vallandunud pangandusest, vaid meditsiinist, mis kandus ettevõtlusse ja võib jõuda ka pangandusse, selgitas tänases Äripäeva raadio hommikuprogrammis Coop Panga juhatuse liige Hans Pajoma. „Kel olid probleemid enne kriisi, nende makseraskused võimendusid veelgi.“
- Coop Panga juhatuse liige Hans Pajoma. Foto: Erik Prozes
Pajoma sõnul pangad kriisis heategevust ei tee, klientidega ollakse ärisuhetes ning koostöös riigiga otsitakse võimalusi hädas klientide kohustuste täitmiseks. „Riigiga räägitakse läbi, kuidas suurendada ja laiendada garantiide mahtusid ning reegleid leevendada ja menetlust lühendada, näiteks koostöös Kredexiga,“ selgitas ta. „Kui ettevõttel tekib probleem ja ta pöördub panga poole, siis pank otsustab, millise maksepuhkuse talle pakub ning lootus on lihtsustatud korras saada käendust või garantiid.“
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.