• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • 14.06.20, 00:00

Kaupmehed koguvad veebi teel sageli liiga palju andmeid

Ettevõtted koguvad veebi teel klientide kohta pahatihti liiga palju andmeid, millega neil pole midagi peale hakata, kuid mille tõttu nad võivad seadustega pahuksisse minna, ütlevad advokaadibüroo Triniti advokaat Maarja Pild ja sama büroo jurist Maarja Lehemets.
Käsi arvutihiirel. Pilt on illustreeriv.
  • Käsi arvutihiirel. Pilt on illustreeriv. Foto: PA Images
Pildi juttu mööda on üks mittevajalike andmete korjamise võimalik seletus vandenõuhõnguline: kaupmehed ja teenusepakkujad teevad seda teadlikult, sest tulevikus võib niisugusest informatsioonist kasu tõusta. Teine selgitus on proosalisem: firmad ei suuda enda infomassi hallata ning tarbetuid andmeid kustutada. Seda enam, et informatsioon võib olla minevikus põhjendatult hangitud, kuid on muutunud ebavajalikuks. Näiteks seepärast, et klient on ettevõtte juurest lahkunud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele