Ettevõtted koguvad veebi teel klientide kohta pahatihti liiga palju andmeid, millega neil pole midagi peale hakata, kuid mille tõttu nad võivad seadustega pahuksisse minna, ütlevad advokaadibüroo Triniti advokaat Maarja Pild ja sama büroo jurist Maarja Lehemets.
- Käsi arvutihiirel. Pilt on illustreeriv. Foto: PA Images
Pildi juttu mööda on üks mittevajalike andmete korjamise võimalik seletus vandenõuhõnguline: kaupmehed ja teenusepakkujad teevad seda teadlikult, sest tulevikus võib niisugusest informatsioonist kasu tõusta. Teine selgitus on proosalisem: firmad ei suuda enda infomassi hallata ning tarbetuid andmeid kustutada. Seda enam, et informatsioon võib olla minevikus põhjendatult hangitud, kuid on muutunud ebavajalikuks. Näiteks seepärast, et klient on ettevõtte juurest lahkunud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.