Kas teadsite, et Eesti on tootnud suurusjärkude võrra rohkem vormeleid kui Ferrari? Aga seda, et juba 1970. aastal valmis Tallinnas hübriidauto lootusega hakata selliseid siinmail tootma?
- Estonia vormelid vabrikus reas Foto: Margus-Hans Kuuse kogu
Eestis pole kunagi valmistatud seeriaviisiliselt sõiduautosid, küll aga hulgaliselt eriotstarbelisi sõidukeid. Ühtlasi on siin sündinud ja surnud mitu projekti, mis panevad mõtlema – olnuks vaid rohkem õnne ja õnnestumist ... Rääkimata kohalikest osavnäppudest, kes on suutnud pehmelt öeldes piiratud võimaluste juures ehitada käsitööna ainulaadseid neljarattalisi.
Kõigest sellest vesteldakse seekordses „Autojuttude“ saates. Karl-Eduard Salumäe külaline on MOMU mootorispordimuuseumi looja ning Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat, kes suudab rääkida peast väga paljust sellest, mida Eesti autonduse ajalugu sisaldab.
Kuula saadet siit:
Eestis on tehtud hulganisti vormeleid ja isegi hübriidauto
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”