Riigi põhimaanteede neljarajaliseks ehitamiseks vajame senisest oluliselt rohkem raha, ent nii eurorahastus kui riigieelarveline raha ähvardavad lähiaastatel hoopis väheneda, tõdetakse värskes raadiosaates "Eetris on ehitusuudised".
- RB Raili Eesti filiaali juht Priit Sauk Foto: Raul Mee
Saates räägimegi riigi põhimaanteede ehitusprojektidest ning ka Rail Baltica ehitusest ja küsime, kuidas hinnata tehtud töid ning kuidas tagada järgnevate projektide kvaliteetne ja õigeaegne valmimine kiire hinnatõusu tingimustes.
Kas ehitushankeid ähvardab kiire hinnatõusu tõttu ebaõnnestumine, sellest räägivad saates endine maanteeameti juht, tänane RB Raili Eesti filiaali juht Priit Sauk ning transpordiameti taristu haldamise teenistuse direktorit Raido Randmaa.
Uurime, mis on tänaseks saanud ka endise rahandusministri Martin Helme plaanist kasutada Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel PPP-projekti ning kui palju kulub tervikuna aega, et ühe teelõigu ehitamise plaanist jõuda kopa maasse löömiseni. Rail Balticu ehitamise juures ei saa mööda tõsiasjast, et 900 km kiirraudtee korraga ehitamise võimekust Euroopas ei ole, seega tuleb ehitada etappide kaupa.
Kuula saadet siit:
Hinnad tõusevad: kas neljarealised maanteed ja Rail Baltica ikka tulevad?
Seotud lood
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.