Finnair, SAS või Norweigan? Muutunud lennundus pakub investorile põnevaid valikuid
Kui Finnairi aktsia ei paku kasvule panustavale investorile suurt midagi, siis kaaluda võiks hoopis naaberriigi lennufirmat SASi, arutles investor ja vabakutseline ajakirjanik Aivar Õepa saates "Globaalne pilk".
Norwegian laenas ennast pika maa lende proovides lõhki, nüüd püüab firma end taasleida.
Foto: Reuters/Scanpix
Saates arutlesime saatekülalise Xfly turundus- ja kommunikatsioonijuhi Toomas Uiboga selle üle, missugused ärimudelid võiksid olla tulevikus jätkusuutlikud ning kas ärireisid taastuvad või jäävadki ettevõtjad üksnes Zoomis kohtuma. Mõistagi tuli juttu ka rohepöördest ja sellest, kui kiiresti on oodata elektri- ja vesinikulennukeid.
Pandeemiakriis lennunduses näitas selgelt kätte, millised firmad ja ärimudelid on elujõulised ja jätkusuutlikud ning millised mitte. Kes on, need tulevad kriisist välja kõigi tulede põledes ja lippude lehvides, valmis hõivama palju suuremat turuosa. Õnneks on Ryanair minu portfellis üks selline.
Jaanus Vihand võttis A. Le Coq juhtimise oma eelkäijalt Tarmo Noopilt mõne aasta eest üle väga heas seisus – tugev meeskond, korralik juhtimissüsteem ja kultuur, kus kasvamine on DNAs. Tema sellega aga ei rahuldu, sest ta on arendaja.