Koostöö riigiga võib olla paljude ettevõtete jaoks hirmutav, sest on palju erinevusi toimimismehhanismides, juhtimises ja tähtaegades. Seetõttu võib riik esmapilgul tunduda suur ja kohmakas, kuid siiski ei tasu koostööd ülemäära karta, sest kõige taga on lõpuks ikkagi inimesed, rääkis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi IT rahastamise valdkonna juht Kaire Kasearu saates „Tehnoloogiakompass“.
- Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi IT rahastamise valdkonna juht Kaire Kasearu ja Telia andmete valdkonna juht Rivo Roosileht leidsid, et riigi ja erasektori vahelises koostöös ei ole mõtet jääda vaidlema targa tellija ja targa pakkuja küsimuse üle. Foto: Erakogu
Kasearu sõnul võivadki mõned hanked läbi kukkuda just seetõttu, et ei tule piisavalt pakkujaid.
Telia andmete valdkonna juht Rivo Roosileht täiendas, et alati on nii riigi esindajal kui ka ettevõtjal võimalik konkreetse huvi korral võtta telefon ja rääkida asjad lihtsas keeles läbi või planeerida mõni pikem konsultatsioon. „Vahel võib väiksest ideest sündida korralik raamhange, kus on täpselt sõnastatud, mida soovitakse koos saavutada. Oluline on varajases faasis sisse disainida paindlikkus, sest tehnoloogia areneb kiiresti," lisas Roosileht.
Räägime sellest, kuidas riik ja erasektor saaksid omavahel rohkem ja paremini koostööd teha. Saatekülalised toovad mitmeid näiteid õnnestunud projektidest Eestist ja lähiriikidest, samuti tuuakse näiteid ohukohtadest kahe sektori koostöös.
Juttu tuleb mobiilsete liikuvusandmete kasutamisest ja rahvusvaheliste ettevõtete kaasamisest Eesti riigi probleemide lahendamisse. Samuti analüüsime, mis läks valesti palju kõneainet pakkunud sotsiaalministeeriumi infosüsteemi SKAIS2 loomisel, ning räägime üldisemalt riigihangete valupunktidest.
Külas on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi IT rahastamise valdkonna juht Kaire Kasearu ja Telia andmete valdkonna juht Rivo Roosileht. Saadet juhib Gregor Alaküla.
Kuula värsket "Tehnoloogiakompassi" siit:
Hirm kukutab läbi nii mõnegi riigihanke
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.