Sportlikud luukpära-kerega autod, mida kutsutakse hot hatch'ideks või meiekeeli kuumpäradeks, köidavad jätkuvalt sõiduentusiastide meeli, kuid sedalaadi neljarattaliste hiilgeaeg jäi pigem 1980ndatesse ja 1990ndatesse, tõdetakse “Autojuttude” seekordses saates.
- Toyota Yaris GRMN – üks kuumpära, mis saates kiita saab. Foto: Vytautas Pilkauskas
Seda seetõttu, et kuumpärad on automaailma üldiste trendide järgi üha suuremaks, raskemaks ja mugavamaks muutunud. Väiksusest, kergusest ja vahetust juhtimiskogemusest tulenev nauding on poolmärkamatult paljuski kaduma läinud.
“Hot hatch on nagu hea laps, kes on kõhu täis söönud ja suuremaks kasvanud,” nendib saatekülaline, muusik Jakko Maltis, kes põeb raskekujulist autohaigust. Praegu kuulub talle seitse autot, nende seas ka paar kuumpära. Millised, saab teada saadet kuulates.
Muu hulgas pajatab Maltis mitu autolugu. Näiteks, kuidas ta lapsepõlves oma muusikust isa Mait Maltise Moskvitši karburaatori täis ajas või kuidas ta ostis politsei oksjonilt 17 aastat seisnud väikse läbisõiduga Mercedese.
Koos saatejuht Karl-Eduard Salumäega meenutab Jakko Maltis ka eri kümnenditest pärit kuumpärasid, mis on unustusehõlma vajunud.
Kuula saadet siit:
Sõiduentusiastide meelisautoliigi paremad päevad on poolmärkamatult mööda libisenud
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kliimamuutuste tagajärjel kehtestatud rangemad regulatsioonid seavad ettevõtetele uusi ootusi ja kohustusi, suunates neid looma üha jätkusuutlikumaid ärimudeleid. SEB jätkusuutlikkuse juht Tatjana Vakulenko rõhutab, et pangad ei ole seejuures pelgalt finantseerijad, vaid ka olulised partnerid ja nõustajad, aidates ettevõtetel muuta rohepöördega seotud väljakutseid konkurentsieeliseks.