• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2250,32%39 027,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,53
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2250,32%39 027,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,53
  • 20.04.22, 14:00

Tarneprobleemid tõukavad kaupmehed likviidsuskriisi

„Kui omast arust teame, et meil läheb päris hästi, siis pangakontod on endiselt tühjad. Kogu raha on kas laos või Hiinas, kust tänu sõjale tuleb täna kaup varasema 45 päeva asemel kaks korda kauem,“ tunnistab Eesti ühe suurima isikukaitsevahendite müüja, OÜ Corpowear juht ja üks omanikke Taavi Sepp.
OÜ Corpowear juht ja üks omanikke Taavi Sepp.
  • OÜ Corpowear juht ja üks omanikke Taavi Sepp. Foto: Äripäev
Taavi Sepp tunnistab, et viimased kolm aastat on ettevõte elanudki ainult logistilises kriisis. Üks jama ei jõua laheneda, kui uus ja hullem on juba kohal.
„Kui lennuvedude hind tõusis koroona-ajal hüppeliselt, siis täna lisandub sellele veel tarneahelate muutus Ukraina sõja tõttu. Varem liikus meie kaup suuresti läbi Venemaa vaheladude 45 päevaga, siis täna liiguvad need läbi Türgi ja tarneaeg pikenes kaks korda, 90 päevani. Kogu selle aja on raha kinni ja kui pangaga häid suhteid pole, siis varem või hiljem seisad silmitsi tõsise likviidsuskriisiga,“ tõdeb Taavi Sepp saates "Ärikliendid roolis".
Lisaks toob see tema sõnul kaasa probleeme riigihangetega ning ühe hanke Narva Keskhaiglaga on ettevõte tänu logistikaprobleemidele juba kaotanud. „Kui varem oli riigisektor vastutulelikum ja koroonakriisi peeti force majeure olukorraks, siis täna seda enam ei arvestata ja isegi sõda Ukrainas pole enam argument. Lubasid tuua, ei toonud, nägemist,“ iseloomustab Sepp hetkeolukorda.
Milliseid tarnekanaleid Corpowear täna kasutab, miks eelistatakse kasutada Hiina logistikafirmade teenuseid kodumaiste asemel jms, neil teemadel saates arutletaksegi.
"Ärikliendid roolis" saatejuht on Äripäeva Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Tarneprobleemid tõukavad kaupmehed likviidsuskriisi
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:31
Uuring: kulla pikaajaline tootlus on ületanud inflatsiooni kahekordselt
Maailma Kullanõukogu avaldas eelmise aasta lõpus raporti, milles lükati ümber väited, et kulla pikaajaline tootlus on võrreldav inflatsioonitempoga. Uuringust tuleb välja, et kulla hinnatõus on olnud inflatsioonitempost kaks korda kiirem ning kulla hinna peamised mõjutajad on hoopis majanduskasv ning globaalsete aktsia- ja võlakirjaturgude koguväärtus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele