Keeruline olukord majanduses on tarkvaratestimisettevõtte Testlio asutaja Kristel Kruustüki hinnangul muutnud investorite suhtumist sellesse, millistele ettevõtetele on nad nõus raha andma.

- Tarkvaratestimisettevõtte Testlio asutaja Kristel Kruustük. Foto: Raul Mee
Tema sõnul on iduettevõtjate jaoks praegu kriitiline hetk, kus nad peavad ausalt oma tegemisele otsa vaatama ja hindama, kui palju nende ettevõtted väärt on. "Põhiline äri peab toimima – ehk siis klientidelt peab tulu teenima," selgitas Kruustük, kelle sõnul investorid enam ainult visiooni eest raha ei anna.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuigi Eesti kiirelt kasvavate firmade edu on toonud idufirmade asutamise laine, siis lihtsuse ja investorite raha kättesaadavuse pärast firma asutamine on vastutustundetu, hindas juhtimisekspert Mait Raava. Tema sõnul ei saa paljud edukaks, sest jätavad küsimata põhiküsimused ega ola oma tegude motiivides ausad.
Äripäeva konkurentsiraportite juht Sigrid Kõiv rääkis, et IT-firmade sektorit ja palku veavad nüüd idufirmade asemel tootearendajad. Tema sõnul on IT-ettevõtete juhid tuleviku osas optimistlikult meelestatud, seda hoolimata sõja mõjudest. Lisaks tuli intervjuus juttu ehituse ja insenerivaldkonna käekäigust.
Äsja 12 miljonit dollarit kaasanud Testlio asutaja Kristel Kruustük usub, et nad on alles suure kasvu alguses, sest potentsiaal on valdkonnas tohutu. Lisaks kasvu kiirendavale riskirahale on ettevõttele kindlaks toeks selle kasumlikkus.
Kuidas kasvatada oma e-poe müüki kiiresti ja minimaalse kuluga? Respo Haagised, sõiduautode järelhaagiste valdkonna turuliider, tõi 2025. aasta alguses oma äriklientidele välja uue ostuvõimaluse – Hoovi ärikliendi järelmaksu makselingi. Juba aasta esimeses kvartalis moodustas Hoovi järelmaksuga tehtud müük 15% kogu Eesti e-poe müügist, mis näitab, et oma äriklientidele paindlike maksevõimaluste pakkumine suurendab märkimisväärselt ostuvalmidust ning kasvatab kogumüüki.