Paari aasta tagune seadusemuudatus lubab Rail Balticu trassile jäävaid maid ka ümberkruntida, linnast väljas asuvates piirkondades on inimesed meelsasti maid näiteks RMK metsatükkide või põllumaa vastu vahetanud, rääkis Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets saates „Triniti eetris“.
- Vasakul Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets ja paremal Triniti advokaadibüroo partner Tõnis Tamme, kes rääkisid Rail Balticu suurimatest hangetest käesoleval aastal ja maade omandamisega seotud väljakutsetest. Foto: Gregor Alaküla
Salometsa sõnul on teadlikult loodud erinevaid menetlusliike, et maaomanikul ei tekiks sundolukorda, kus valikuks jääb vaid müümine. Tema sõnul soovitakse ümberkruntimist kasutada paljuski ettevõtete poolt, kes tegelevad põllu- või metsamajandusega.
Saates räägitakse Rail Balticu suurematest hangetest käesoleval aastal ja ehituse ning sisendite hinnatõusuga seotud juriidilistest küsimustest.
Samuti tulevad jutuks maade võõrandamisega seotud küsimused, tasuvusanalüüside ja numbritega seotud muutused ning projekti juhtimise ja kommunikatsiooniga seotud arengud, mis võivad 2030. aastaks raudtee valmimist mõjutada.
Lisaks analüüsitakse, kuidas hinnatõusu keskkonnas rahvusvahelist projekti juhitakse, miks on ettevõtte juhid vahetunud ning miks kulutatakse suuri summasid kommunikatsioonile ja turundusele. Samuti räägitakse suhtlusest projekti vastastega ja projekti kulgemise erinevustest Lätis ja Leedus.
Külas on Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets ja Triniti advokaadibüroo partner ning vandeadvokaat Tõnis Tamme. Saadet juhib Gregor Alaküla.
Kuula siit, millised võimalused on Rail Balticu trassile jäävate maade omanikel saada hüvitist:
Rail Balticu teele jäävaid maid vahetatakse ka metsatükkide vastu
Seotud lood
Hololei: palju raha on eraldatud, vähe raha on kasutatud
„Veidikene nagu hakkame, mehed, minema. On teada, kui suur see on, aga kui suur see ikkagi on …“ kirjeldas Rail Baltic Estonia värske juht Anvar Salomets, miks on Baltimaade suurim taristuprojekt pikalt toppama jäänud.
Käimasoleva Ukraina sõja ja selle tulemusena Soome ilmselt peatne NATOga liitumine on kasvatanud oluliselt Rail Balticu, aga ka Helsingi–Tallinna raudteetunneli militaarset tähtsust, leiab Äripäev juhtkirjas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.