• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 10.08.22, 14:15

Debatt: milline on poliitiliste jõudude meelsus kütuseaktsiisi teemal?

Veidi enam kui kuu aja pärast toimub järjekordne kütuseturu aastakonverents, kus üheks kirglikumaks osaks saab olema erinevate poliitiliste jõudude debatt päevakajalistel teemadel. "Ärikliendid roolis" saade toob kuulajateni eelmisel konverentsil toimunud poliitikute debati näitamaks, milline on erinevate poliitikute suhtumine kütuseaktsiisi kui nähtusesse.
Kütuseturu Aastakonverents 2021
  • Kütuseturu Aastakonverents 2021 Foto: Raul Mee
Kui 14. septembril toimuva 10. Kütuseturu Aastakonverentsi fookus on „elul pärast Vene naftat“ ja sellel, kas aktsiisi langetamine võiks leevendada kõrgeid energiahindu, siis aasta tagasi oli keskne teema samuti kütuseaktsiis. Seda võtmes, et läinud aasta alguses võimule tulnud Kaja Kallase valitsus polnud tol hetkel mitte kuidagi nõus muutma eelmise valitsuse ajutiselt diisliaktsiisi langetamise otsust, mis kehtis kuni 2022. aasta maini.
2022. mais pidi diislikütuse aktsiisi tagasi tõusma endisele tasemele, ehkki kõik märgid näitasid, et tankimine oli Lätist Eestist tagasi kolinud, Eesti ettevõtete konkurentsivõime oli hoogsalt kasvama hakanud ning miinus riigikassale oli oodatust oluliselt väiksem.
Üsna varsti pärast sedasama konverentsi ja vahetult enne kohalike omavalitsuste valimisi Kallase valitsus siiski muutis oma meelt ning aktsiisitõus jäi toona ära, õigemini lükati edasi. Sisuliselt oleme täna täpselt samas olukorras ning oht, et tankimine kolib tagasi Lätti, on taas päevakorras.
Toonane debatt on väga heaks sisendiks tänavusele konverentsile, sest see iseloomustab ilmekalt erinevate poliitiliste jõudude suhtumist kütuseaktsiisi kui nähtusesse.
Poliitikutest olid debatis esindatud Jürgen Ligi Reformierakonnast, Aivar Kokk Isamaast, Erkki Savisaar Keskerakonnast ning Martin Helme EKREst. Nendega oponeerisid Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat ja ELEA toonane juhatuse liige Rainer Rohtla. Väitlust juhtis moderaator Urmas Vaino.
Samalaadset emotsionaalset debatti on oodata ka 14. septembril toimuval 10. Kütuseturu Aastakonverentsil.
Kuula saadet siit:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele