Sponsori ja toetatava vaheline koostöö ei ole pelgalt raha liigutamine ühest rahakotist teise ning seda ei mõõdeta joonlauaga, leidsid kultuuri erarahastusele keskenduvas saates Amserv Grupi finantsjuht Tõnu Vanajuur ja Rahvusooper Estonia turundusjuht Rein Mikk.
- Amserv Grupi finantsjuht Tõnu Vanajuur ja Rahvusooper Estonia turundusjuht Rein Mikk räägivad saates "Kultuur veab majandust", mis suunas liigub täna kultuuri erarahastus. Foto: Äripäev
“Kohe meenub promoüritus “Mitu baleriini mahub ühte Toyota Yarisesse?”. See katsetus jõudis erinevatesse mälumängudesse isegi. Ehk tegelikult jõuavad natukene üle vindi asjad palju kaugemale kui lihtne koostöö,” rääkis Mikk. Õige vastus, muide, on 22.
Amserv alustas 10 aastat tagasi Rahvusooper Estonia toetaja ja autopartnerina. Täna on Amserv esindusteatri üks seitsmest peasponsorist, mille toetussumma jääb 50 000 euro suurusjärku.
Kuidas on partnerite koostöö aastatega muutunud, miks võiks tasuta piletite aeg jääda minevikku, milliseid loovaid lahendusi toetussuhtest veel on välja koorunud ja mis on oluline nii raha andja kui saaja vaatest, kuuleb lähemalt saatest. Saadet juhib Mai Kroonmäe.
„Mitu baleriini mahub Toyotasse?“ ehk suurtoetaja ja teatri koostöö ulatub rahast kaugemale
Seotud lood
Kultuurist kaugemale jäävate erialade inimesed ja ettevõtjad vajavad nõu ja sissevaadet, et oskaks toetusi sihtida, rääkis kultuuri rahastamisele keskenduvas saates "Kultuur veab majandust" advokaadibüroo Sorainen partner Allar Jõks.
“Olen pidanud tegema endale kultuurivaldkonna eelarve – üritan ette kujutada, kui palju ma nüüd sel aastal jaksan valdkonda panustada ja eks eelarve kipub ikka lõhki minema,” rääkis Äripäeva raadios investeerimispankur, kultuuritoetaja ja Fotografiska Tallinn kaasasutaja Rain Tamm.
Aasta Kultuurisõbra tiitliga pärjatud Alexela suuromanik Heiti Hääl rääkis saates “Kultuur veab majandust”, et ettevõttele pakuvad pinget just pikaajalised projektid.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.