Kaheksa aastat tagasi lendas Martin Rump viimase hetke kokkuleppel talvisest Eestist päikeselisse Malaisiasse sealse vormelisarja hooaja avaetapile, teades, et see sõit võib vabalt jääda tema karjääri viimaseks. Tänavu osales ta esimese eestlasena maailma kuulsaimaks võiduajamiseks nimetataval Le Mansi 24 tunni sõidul.
- Võidusõitja Martin Rump. Pilt on tehtud Euroopa Le Mans'i sarja etapil Imolas. Foto: Absolute Racing
Rump rääkis Äripäeva raadio autosaates pikemalt, kuidas viimane võimalus viis ta 2015. aastaks Hongkongi meeskonna koosseisus Hiina vormelisarja meistrivõistlustele. Selja taha oli jäänud raske hooaeg tugevas vormel-Renault 2.0 eurosarjas, kus Rump jõudis vaid ühe korra punktidele. Tema karjäär rippus juuksekarva otsas.
Ka Aasias kihutamiseks vajaliku eelarve kokkusaamine sujus vaevaliselt. Viimaks tegi KCMG võistkond nädal enne avaetappi ettepaneku: leia esimese sõidu jaoks raha ja tule näita ennast, me teeme sulle kõik omahinnaga.
Sama aasta lõpuks oli Martin Rump Hiina meister. Järgnesid kohalikud kereautode sarjad ning jõudmine Audi Asia tehasemeeskonda. Rump oli löönud Aasias läbi. Varem pole ükski Eesti mootorisportlane sealses regioonis niisugust tähelendu teinud.
Tänavu võistles Rump Absolute Racingu värvides Euroopa Le Mansi kestussõitude sarjas, seejuures startis ja finišeerus ta suurel võidusõidul endal. Taas kord sai tehtud ajalugu.
- Absolute Racingu värvides GTE-klassi Porsche 911 RSR, millega Rump lõppenud hooajal sõitis. Foto: Absolute Racing
Kuula saatest, millest ammutas Martin Rump raskeimal hetkel jõudu, et vastu pidada ja eneseusku hoida. Juttu tuleb ka Le Mansi kogemusest ning sellest, mismoodi tal õnnestus Aasias täiskohaga võidu sõitmise ajal omandada teisel pool maakera Inglismaal kõrgharidust.
"Autojuttude" saatejuht on Karl-Eduard Salumäe.
Võidusõitja Martin Rumpi ettearvamatu teekond: juuksekarva otsas rippunud karjäär, läbilöök Hiinas ja osalemine Le Mans’il
Seotud lood
Iseseisvuse taastanud puruvaeses Eestis tegutsesid paljude Lääne automarkide esindused. Edasi viis toona üksnes siinsete kaupmeeste muljetavaldav leidlikkus ja visadus, töö esinduses oli aga pöörane, kinnitab 1992. aastast saati uute autode äris sees olnud Jussi Pärnpuu.
Kui te arvate, et Eesti läbi aegade üks edukamaid rallisõitjaid Urmo Aava riputas aastate eest kiivri varna seetõttu, et masu ajal kuivasid sponsorrahad kokku, siis te eksite. Ent sportlasteele joone alla tõmbamine viis ta veelgi suurema saavutuse ja Aava enda hinnangul koguni elutööni: autoralli maailmameistrivõistluste kalendrisse murdnud Rally Estonia korraldamiseni.
Raido Rüütel teadis väiksest peale, et temast peab saama samasugune rallimees nagu tema kuulus isa Hans. ENSV tingimustes läks aga isegi Hans Rüütli pojal võidusõidumaailma sisse pääsemiseks vaja kummalist ja lõbusat juhust, mis istutas ta Estonia vormeli rooli. Ja ega edasigi lihtne polnud.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.