Selleks, et töötaja oleks kliendiga suheldes enesekindel ja vaba, mõjub vahel hästi väga füüsiline ja lihtne koolitus, rääkis Äripäeva raadios teeninduskonkurssidel esiotsa kohti noppinud ettevõtte Denim Dream turundusjuht, varasem firma Baltikumi teenindusjuht Jane Kesamaa.
- Saate "Teeninduse teejuht" külalised Merli Viks, Helena Viiroja ja Jane Kesamaa. Foto: Äripäev
"Iga koolitus ei pea olema teoreetiline ja teaduspõhine," ütles Kesamaa saates ja lisas, et seesugused koolitused tulevad kasuks ka siis, kui inimesed räägivad eri keelt. "Meil on kauplused lisaks Eestile veel ka Lätis, Leedus ka Poolas. Naerukoolitusest said aga kõik ühtemoodi osa."
Telekomifirmade seas uuringu põhjal parima teenindusega ettevõtteks tunnistatud Tele2 teenindusguru Helena Viiroja toob ühe koolitusmeetodina välja aga rakendusliku improvisatsiooni. “Soovitan seda kõikidele teenindusinimestele. Me alustasime improteatri harjutustega just sel aastal ja vau, kuidas see toob mugavustsoonist välja ja õpetab iseenda kohta.”
Teenindajate koolitamine ei tähenda ainult müügioskuste lihvimist, on saate “Teeninduse teejuht” külalised ühel meelel. Nutikad ettevõtted on jõudnud järeldusele, et suurepäraseks teeninduseks on rida teisi oskusi, mida teenindajates arendada tuleks. Millised need oskused on ja mis on aidanud nii Denim Dreami, Tele2 kui Aqva Hotel & Spad, saab lähemalt kuulata saatest.
Aqva Spa nägemust heast teenindusest jagab hotelli- ja vastuvõtujuht Merli Viks, kes alustas 15 aastat tagasi spaas enda karjääri administraatorina. Saadet juhib Mai Kroonmäe.
Teeninduskonkursi tipud soovitavad: õpetage teenindajad iseendast aru saama, siis tulevad ka tulemused
Seotud lood
Keerulistes oludes peavad ettevõtjad veelgi enam pingutama, et kliente võita, ning üks eristumise võimalustest on teenindus. Küll aga on näha olnud, et kui aeg on raske, siis üks esimesi kohti, kust hakatakse raha kärpima, on koolitusread, selgub uhiuuest teenindusele keskenduva sarja "Teeninduse teejuht" avasaatest.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.