Väljatöötamisel oleva automaksu kujundamises kavatseb kaasa lüüa ka Tesla-entusiast Mario Kadastik, kes peab oluliseks roheliste eesmärkide poole liikumist.
Tesla-entusiast Mario Kadastik on nüüdsest ka riigikogu liige. Foto: Andras Kralla
Kadastik rääkis Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis lähemalt automaksu hetkeseisust ning lisaks ka Eesti elektriautode laadimistaristust ja laiemalt Tesla edumaast teiste elektriautole panustavate autotootjate ees.
Lühikokkuvõte Äripäeva arvamusosas ja raadios välja öeldud mõtetest
Valitsuse maksukavadest on Äripäevas seni kõige põhjalikumalt ja kirglikumalt väideldud automaksu üle, mille vastu niivõrd ei oldagi, kuivõrd kaheldakse poliitikute võimes anda eesmärgile vastav sisu.
Kui automaks vältimatult tuleb, peame siis koos nõu, milline lahendus ergutaks majandust, toetaks kohalike taastuvate kütuste tootmist, vähendaks fossiilkütuste importi ja looks Eesti inimestele parema elukeskkonna, kirjutab Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.
Tulu- ja käibemaksu tõstmisega loodab valitsus eelarvesse saada sadu miljoneid eurosid, kuid lisamakse ja kärpeid tuleb aastaga leida veel 140 miljoni euro eest. Milline on aga maksutõusude mõju ettevõtetele, mida need tabavad?
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.