Automaks kütab kirgi: mine sinna – ei tea kuhu – tooma… raha, aga kuidas?
Valitsuse maksukavadest on Äripäevas seni kõige põhjalikumalt ja kirglikumalt väideldud automaksu üle, mille vastu niivõrd ei oldagi, kuivõrd kaheldakse poliitikute võimes anda eesmärgile vastav sisu.
Küsimus, kas ja kuidas maksustada autosid, kütab järjest kuumemaid kirgi. Foto: Andras Kralla
Valitsusliit kirjutas koalitsioonilepingusse, et automaks hakkab Eestis kehtima 1. juulist 2024 ning sellega soovitakse koguda 120 miljonit eurot aastas.
Kui automaks vältimatult tuleb, peame siis koos nõu, milline lahendus ergutaks majandust, toetaks kohalike taastuvate kütuste tootmist, vähendaks fossiilkütuste importi ja looks Eesti inimestele parema elukeskkonna, kirjutab Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.
Automaks on Euroopa Liidus laialt levinud ja midagi iseäralikku selle kehtestamises pole, kuid Eesti oludes tuleb teravalt jälgida, et kasu uue maksu kehtestamisest oleks suurem kui kahju. Kui pihta saab ühiskonna nõrgem osa ning laekuv lisaraha kulub riigil jooksvateks kulutusteks, oleme hea võimaluse raisku lasknud, kirjutab taristuehituse liidu juhatuse esimees Sven Pertens.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.